Hej!

Är det någon som vill dela tankar, erfarenheter, reflektioner ang leverantör av vitvaror?

Har renoverat kök och behöver nya vitvaror, fläkt, spis, kombinerad kyl/frys och diskmaskin. Köket är i en lägenhet, en tvåa.

Tänker mig prisklass medium, vill gärna ha saker som funkar bra och inte går sönder. Hade gärna valt Miele för det har jag hört ska vara bra? Men jag behöver en fristående spis och det verkar Miele inte ha? Och man vill väl ganska gärna ha samma märke på vitvarorna, vet egentligen inte varför men känns så?

Som sagt både spis och kyl/frys ska vara fristående medan diskmaskin och fläkt ska integreras i stommar. Köksstommarna har jag köpt från Ikea, stenskiva och luckor köper jag till från annan leverantör.
 
BirgitS
Så länge som spis och kyl/frys är i samma färg så tror jag ingen reagerar på att det skulle vara olika tillverkare. De ser ju så väldigt olika ut även om de kommer från samma.

När inte diskmaskinen och fläkten syns så spelar det ju ingen roll alls vem som har tillverkat dem.

Försök hitta vitvaror med 5 års garanti för då vet du i alla fall att ev. reparationer under 5 år inte kostar något.

Det sägs vara bättre hållbarhet på Siemens/Bosch/Miele-produkter som är byggda i Tyskland än på deras vitvaror som är byggda i andra (billigare) länder. Vitvaror från andra tillverkare brukar jämnt vara byggda i sådana billigare länder och håller därför inte lika bra.
 
  • Älska
SnickarCissi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.