Utan att att nämna något själv.
 
Själv ansåg jag mig behöva borrskruvdragare, cirkelsåg, sticksåg, överhandsfräs, högtryckstvätt, pelarborrmaskin, slagborrmaskin, men så här i efterhand inser jag att jag egentligen behövt en borrhammare, och ett gäng handverktyg, så klart. Men det beror ju lite på vad man har för intresse och vilka GDS-jobb man tänker ta sig an :)

Jo, en kexmaskin visade sig väldigt användbar också, samt av någon anledning även en vinkelslip :)
 
Redigerat:
Bra allround anser jag vara:

- En hög med handverktyg (hammare, bra skruvmejslar, lite olika tänger, ett par skiftnycklar, en bitmejsel, en fogsvans, mätredskap, kanske ett par tvingar, ett mindre vattpass, bra brytbladskniv)
- En borrskruvdragare med bit- och borrset
- Multimeter
- Kanske en större borrmaskin

Om man vill göra lite större grejer (typ bygga kök och väggar) skulle jag även vilja ha:
- Multiverktyg
- Sänksåg
- Dammsugare
- Arbetslampa
- Stort vattpass
- Borrhammare
- Dosfräsar
- Handöverfräs
- Lite fler handverktyg (fler mätverktyg, fler tänger, fler skruvmejslar, ett par stämjärn, en blockhyvel, koben)

Sedan räknas det väl inte kanske till verktyg, men jag anser det viktigt att man alltid har en sortimentask hemma med:
- Plugg
- Skruv
- Buntband
- Superlim
 
Ok baserat på era svar så har jag det jag behöver (y)
 
Andy78 skrev:
Ok baserat på era svar så har jag det jag behöver (y)
Aha, jag är alltså inte ensam om att ha bott i lägenhet och ha en pelarborr :)
 
thomasx skrev:
Aha, jag är alltså inte ensam om att ha bott i lägenhet och ha en pelarborr :)
Nä tänkte på potatistvätten, men du är inte ensam vet en kille som hade en pelarborr under sin loftsäng.
 
thomasx skrev:
Aha, jag är alltså inte ensam om att ha bott i lägenhet och ha en pelarborr :)
Råkar känna en kille som hade tre pelarborrmaskiner när han bodde i lägenhet. Oklart var dessa förvarades.
 
En bra dammsugare och bra dammsugarkoppling på alla maskiner.

Sällan man får möjlighet att arbeta i omöblerade rum i lägenheter.

Borrhammare, om man har mycket betongväggar. Slaggborr har jag aldrig lyckats komma nån vart med hos mig.
 
Mobiltelefon med numret till vaktmästaren på snabb....:cool:

Hoppas jag aldrig behöver fundera på om kompressorn ska stå i hallen.....
 
P
phl skrev:
Råkar känna en kille som hade tre pelarborrmaskiner när han bodde i lägenhet. Oklart var dessa förvarades.
Sjutton också! Jag bor i lägenhet och har bara två pelarborrar, nu måste jag ju köpa en till, får ju inte ligga efter. Kan säkert ställa den bredvid ena högtalaren :cool:

Nåja den ena står i garaget och den andra på landet.

Verktyg som jag använt i lägenheten i år
Slagborr/borrhammare
Bordssåg
Sticksåg
Pelarborr
Multimaskin (Fein supercut)
Bosch elskrapa
Elhyvel
Slipmaskiner (plan och excenter)
Hammare
Skruvmejslar
avbitartång
Hålpipor
Tapetborste, rakblad, tapetlinjal
Penslar
 
Målargrejer inkl för tapetsering
borrhammare
borr/skruvdragare
krysslaser
mejslar
hammare
måttband
kombinationstång
 
Nåt som är oumbärligt så är de en krysslaser, svär varje gång ja plockar fram min att ja inte köpte en tidigare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.