Vågar man lita på husritningen? Vad jag tolkar som är inte hjärtväggen bärande, planen är att öppna upp från kök till vardagsrum. Ca 2,5meter till murstock( markerat rött) . Även ta bort väggen markerat (blått) helt... den väggen för övrigt är det redan ett stort valv i och har nog varit det senaste 30 åren, men på ritningen så får jag det till att den är bärande, vilket jag ej får ihop. Då takstolarna löper längs den. Är heller ingen vägg under i källaren. Utan under hjärtväggen så är det en löpande betongvägg .. tacksam för svar .. Husritning med markerade väggar, en röd streck för planerad öppning och blått för en befintlig valvad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre svartvit arkitektritning av en huskonstruktion med väggar och mått angivna, samt anteckningar och stämplar från byggnadsnämnden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husritning som illustrerar konstruktionssystemet för väggar och bjälklag, med markeringar och dimensioner, daterad februari 1963.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritad husritning med fasadvy och sektion som visar murstock markerad i rött och en vägg med valv markerad i blått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.