Det är nog lite kallare där :)
Vilka pumpar använder man i dessa länder?
 
Vattenpumpar?
Hydraulpumpar?
Slampumpar?
Hanpumpar?
Impellerpumpar?
Propellerpumpar?

Eller menar du värmepumpar?

Protte
 
Byggahus.se > Forum > Teknik & VVS > Värmepumpar > Vilka pumpar använder man i Finland o Norge?

Stackare. Har du fått problem med synen? ;)
 
Ved
 
Matti_75 skrev:
Ved
Ved i öppen vedstad?
Vill du verkligen övertyga mig att finländare använder ved och kör hästdragna vagnar kanske? ;)

Har för mig att Comfortzone är finskt. Och redan för 15 år sen var de före Sverige utvecklingsmässigt. Darför undrar jag vad man hittat på där ;)
 
Ahhh, jag läste under senaste.

P
 
Kom igen Protte . Du som vet så mycket :)
 
Ja och isbjörnar på gatorna.
 
Ja jag har någon tysk pump, den bara går och går, funkar säkert i Finland också, jag har bara 7 mil dit.

Jodå vi har isbjörnar vandrade på torget i Umeå, det finns bildbevis på vykort tom.

Protte
 
Jag har Carrier luft/vatten och Panasonic Luft/Luft.
Bor i Norge,några mil från svinesund.
Tror att Carrier,Panasonic o Thoshiba är vanligast.
 
sven s skrev:
Jag har Carrier luft/vatten och Panasonic Luft/Luft.
Bor i Norge,några mil från svinesund.
Tror att Carrier,Panasonic o Thoshiba är vanligast.
Har man inga inhemska värmepumpar i Norge?
 
Den Carrier Stinger som jag har är utvecklad för Norska marknaden och den tillverkas i Norge. Enligt reklamen ska det vara den mest sålda Luft/vatten pumpen här.
 
Här verkar det vara Panasonic och Mitsubishi som är populärast inom luft, om man granskar utbudet rent visuellt från gatan.

Tror inte det finns några finsktillverkade Luft/Luft, tillverkningskostnaderna skulle antagligen bli alldeles för dyra och marginalerna för små. Berg-/Jord-/Frånluftspumpar finns det dock inhemsk tillverkning på. Ekowell t.ex.
 
Redigerat:
Thermias pumpar säljer bra i Finland och Norge...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.