Vilka problem kan uppstå om man lägger golvväme i 2/3 delar av källaren av olika orsaker.
Självklart fuktvandring, men skulle det bli mer bara för det??
 
Vi har gjort så i 2 hus men inte märkt av några nackdelar med det. Vad har Du hört skulle hända?
Fuktvandring kan (KAN) man råka ut för OM man slår av golvvärmen på sommaren då en uttorkad platta kan suga upp fukt OM det finns nån fukt att suga upp. Frågan är om det är ett problem ens? har Du golv/väggmaterial som andas istället för att mögla alt ruttna så torkar det ju upp igen när golvvärmen slås på igen.
 
Jag bara undrade, om man får större fuktvandring där det inte är golvvärme. Läste i en annan tråd där LK inte rekomenderade detta?! Hittade inte tråden just nu.


Men det var ju bra att höra!
 
Redigerat:
Kan ju finnas åsikter eller rent av erfarenheter som visar på risker men vi har som sagt inte märkt av några problem. Båda husen vi gjort så i har varit väl dränerade och hade inga fuktproblem i övrigt.
Jag har uppfattat fuktproblemen så som jag skrev att det är under perioden när man har den avslagen som det kan hända, inte att de delar av plattan som är ouppvärmda skulle drabbas.
Jag har aldrig kollat med tillverkaren (har använt Virsbo) utan diskuterat med rörmokaren på plats i huset och ingen av dom har sett några problem med att göra som vi gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.