Är i USA just nu och har varit förbi Home Depot för att se på lite priser på verktyg. OCh vilken skillnad jämfört med Sverige! här har man ju faktiskt råd med Dewalt ( Makita / Bosch eller vad märket heter. Allt är ju mindre än halva priset.
 
Spana då in TV utrustning!! :surprised:
oxå vrålbilligt
(använder ju dock inte samma system)
 
Fast jänkarna kör ju med 110 volt. Köp luftdrivna grejor när du ändå är där - typ spikpickor.
 
Kameror, digitala eller analoga är också värt att titta på.
 
Det är riktigt bra priser!
Makitan är dock klenare än den svenska 12 voltar´n
men 2,6 räcker lääääänge.
Kanske ett alternativ som 2:a dragare för mathias, flygbiljetterna är ju billiga nu........ ;D ;D


Ps. har satt min altan med hjälp av r-laser, funkar snuskigt bra.
 
pappskallen skrev:
Det är riktigt bra priser!
Makitan är dock klenare än den svenska 12 voltar´n
men 2,6 räcker lääääänge.
Kanske ett alternativ som 2:a dragare för mathias, flygbiljetterna är ju billiga nu........ ;D ;D


Ps. har satt min altan med hjälp av r-laser, funkar snuskigt bra.
Nänä inga fler skruvdragare. Nästa maskin blir en ny pelarborrmaskin tror jag. Den jag har är från tiden kring andra världskriget gissar jag. Dessutom innehåller inte min uppdaterade renoveringsbudget några nya maskiner - det verkar kosta satan ändå... 130k innan årskiftet, ytterligare 100k så långt jag kan blicka för stunden (första kvartalet nästa år) ...och då är hela källaren orörd.....huwa.
 
hehe , d e tamejfan omöjligt att överblicka alla kostnader vid en renovering. Verkar inte va nått slut på allt som ska fixas/inhandlas.
 
Pengar e runda för dom ska rulla, mathias......
 
Kollade snabbt in på Makitas svenska hemsida och deras sommarkampanj. Där kan man se att Makita 12V skruvdragare kostar 2719 SEK, jag betalade 971 SEK, känns bra ;D

 
Pappskallen: Var det en självnivellerande rotationslaser eller en där du justerar in läget med skruvar och kollar på en luftblåsa?
 
Claes, var den du kikade på autonivellerande?
Ta två isåfall... 8)
 
Tyvärr så var den ju inte det. Så nu funderar jag på om jag istället skall ta B&D autonivellerande. Nackdelen med den är ju att den inte är den roterande laser uatn bara ger en horisontell eller vertikal linje på väggen.

Men är självnivellerande att föredra?
 
Absolut. Det är skitjobbigt att stå och pilla med justerskruvarna, kika på vattenpassen, skruva lite till...det tar MINST en kvart innan man är nöjd - bara du flyttar på stativet eller om nån kommer åt det...
Autonivellering är ett krav nästa gång, helt klart.
 
Håller med kalle självn. ska de va, det var en sån jag hade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.