Hej !
Jag undrar om det är någon som har tipps på hustillverkare som sattsar på monteringsfärdiga hus.
Är snickare men vill inte bygga allt själv utan vill köpa ett hus där jag själv kan göra plattan samt bygga allt från gipsen invändigt ( kök, badrum, golv, tapeter mm). Nordhus har jag förstått inriktar sig på att sälja monteringsfärdiga hus som de även mot betalning reser upp.

Vilka fler hustillverkare har detta koncept ?
 
nästan alla har ju monterings färdiga hus ,,,,eller vad menar du ??
 
Då tänker jag björkliden eller nåt, där får man väl ett mtrlpaket, som ett bygglag sätter ihop, sedan kan man väl vara bygglag själv ?
Fast du begår ett misstag... snickarns hus blir aldrig klart....
Finndomo hade förut något de kallade för smart start, isolerat , värmesystemet färdigt, och en toalett klar,
Men inga tapeter, golv, innedörrar, eller köksinredning,
Inte så många modeller att välja på dock, vet inte om det alternativet finns kvar heller..
 
Redigerat:
Har hört att när man köper av en tillverkare som säljer nyckelfärdiga hus så gör de väldigt låga avdrag när man väljer bort saker.

Har hjälpt flera kompisar att bygga hus så har gott om snickare som hjälp att bygga huset samt att jag är ledig varannan vecka så finns tid att bygga:)

Tjäns som att det billigaste alternativet då bör vara att köpa en stomme och göra allt annat själv för att slippa betala en massa pengar för att andra snickare och golvläggare mm att utföra arbete som jag kan göra själv.

Vill hitta vilka tillverkare som säljer bra billigare monteringsfärdiga hus.

Har fått erbjudande att köpa en tomt för 200 000 kr och har en budget på pris max 2,5 miljoner.
 
som jag förstått det kan man av de flesta hustillverkare köpa en monteringsfärdig stomme, vi gör ju det t ex för vi har delad entreprenad, skillnaden är ju att du kan göra jobbet själv utan att ta in entreprenörer. Du kan ju ta in en firma som monterar huset åt dig och lägger på taket, sen kan du ju greja på bäst du vill där inne ;-)

Lycka till!
 
Jag tycker Villa varm låter som ett alternativ, dom kör stommonterat sen får man färdigställa resten. Kolla in Villavarm.se dom håller till i piteå så ni är ju i samma län :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.