Hej, jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideér om vad jag ska ha för golv, så här är det, jag vill ha matchande golv i hela huset, har tittat på både ek och valnöt.
Vardagsrummet nere vill jag ha lite gedignare golv i typ 15mm dels för att kunna möta klinkers, dels för att kunna använda mig av trappnosar då trappen ska kläs med lika golv som v-rum och dels för att få en lite "mjukare känsla", från trappen kommer man upp i allrum där det inte behöver vara lika "påkostat" då barnen ska härja där:) men jag vill ändå att golven ska matcha genomgående i hela huset.

Är det någon som har några förslag och inspirationsidéer? gillar den matta looken och gärna 1-stav eller 2-stav
 
Kan inte på nåt sätt rekommendera 7 mm tunnparkett till någon. Efter nåt år så känns ytan som en blandning av plastmatta och laminat. Ett 14-15 mm golv åldras och repas med värdighet, 7millimetersparketten ser bara förjävlig ut när den är sliten.
 
Kan jag väl iof hålla med om. Jag skulle inte heller lägga 7mm hemma hos mig om det inte vore för att fräscha upp för en försäljning typ...
 
Valnöt är dyrt, och 1-stav är det dyraste alternativet. Det blir lite billigare om du väljer 2- eller 3-stav istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.