Läser och hör så mycket s-k-i-t om husföretag, om säljare som bara lovar innan man har skrivit på och så vidare. Undrar därför om det finns ngn som är nöjd med sitt bygge? Vilka använde ni i så fall?

Höll leverantörerna det de lovade?
Var deras kalkyler jämförbara med verkligheten?
Hjälpte de till om ngt strulade?

Ja, ni vet. Sådana frågor... :)
 
Det viktigaste är att hitta en leverantör som kan bevisa att de verkligen ställer upp när det skiter sig. För det kommer det att göra. Be dem om exempel när de enligt deras kunders uppfattning tagit sitt ansvar och när de tycker att de inte gjort det.
 
Ja, och hur får man dem att bevisa det....!? Alla är så PÅ i början. :)
Tycker att du gav ett bra tips. TAck!
 
Hur den lokala säljaren är och arbetar var det som i slutändan avgjorde vårt val av leverantör. Försök få kontakt och ta referenser från andra som byggt med honom/henne. Än så länge är mitt svar Ja på alla dina frågor.

//Impossible
 
Vi byggde hjältevadshus år 2000, och är fortfarande väldigt nöjda, skulle helt klart kunna välja dom igen.
 
Vi byggde Faluhus 2001 och nu ett Faluhus igen 2007/2008, eftersom vi växte ur det gamla.
Vi är väldigt nöjda!
 
Kul att höra att ni är nöjda! Impossible, vilka byggde ni med?
 
Villbygganu skrev:
Kul att höra att ni är nöjda! Impossible, vilka byggde ni med?
Vi bygger med Västkustvillan.

//Impossible
 
Vi är nöjda med vår Smålandsvilla Nybro. Säljarna som vi har haft har varit bra. Visst så har det blivit en del missförstånd osv på vägen men det har alltid löst sig bra. Det enda vi saknar i huset är att det bara är gipsväggar och inga spånplattor bakom, men med gipsankare och molly så funkar det. :)
 
Vi är mycket nöjda med LB-hus i Karlskrona, budgetkalkylen höll förutom att vi fick spränga för mer pengar än beräknat
 
Be om massa med referenser, även till personer om husbolaget anser inte vara supernöjda.

Hmmmm. Ingen har ringt mig för att höra hur nöjda vi är.....
 
Jag och min sambo tycker vi hittat vår drömtomt och vill bygga...husleverantör är Västkustvillan...någon som har bra eller dåliga erfarenheter av dem? Var byggde ni i så fall? Läste att Impossible byggde med dem...?Tycker allt är en djungel så här i början och man vill ju känna sig trygg med hustillverkaren... Vore oerhört tacksam om man fick synpunkter!!!
 
Vi har byggt med Svenska Modulhus för 3 år sedan och kan varmt rekommendera dem
 
Byggt med VärsåsVillan i Skövde. Är mkt nöjd med deras del av avtalet. Gjort allt invändigt själva dock. Det enda som varit kaotiskt och frustrerande har varit VVS-entreprenören som varken kom i tid eller utförde rätt arbete vid rätt tid.
/D
 
Aerox, vi var just i Skövde hos vänner som har byggt nytt. Det var i ett område högt över staden. Bor ni möjligtvis där? Superfin utsikt över bygden! Tror området heter Landala?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.