Om man ska bygga ett mindre hus på 65-90kvm med totalentreprenad vilka är billigast att bygga med då? Har inga specifika önskemål på huset mer än att man inte ska behöva göra ngt själv.
 
*Sanna* skrev:
Om man ska bygga ett mindre hus på 65-90kvm med totalentreprenad vilka är billigast att bygga med då? Har inga specifika önskemål på huset mer än att man inte ska behöva göra ngt själv.
Jag tycker din fråga är lite felformulerad.

Du skall istället fråga dig; Vilken hantverkare utför bäst arbete/kvalité för en given summa pengar.

Tyvärr är det en 1 Milj dollar fråga som är näst intill omöjlig att besvara,

men mitt huvudbudskap är du kan få det hur billigt som helst men räkna också med skit som resultat.

Är det då billigt i slutändan? :cool:
 
  • Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Hej

Är du inte intresserad eller varken kan eller vill sätta dig in djupt tekniska frågor och byggprocessen kan jag rekommendera Smålandsvillan. Dock varierar "kvaliten" mellan olika säljkontor.

Ligger bra till prismässigt i förhållande till kvalité och vad man får för pengarna. En Villa Vrigstad ligger på 84 m2 och då kan man bygga till övervåningen och få TT 130m2. Pris 1135 000 + grund vilket ger dig ett hus klart för runt 1,5

Sedan finns Älvsbyhus med liknande koncept har dock ingen erfarenhet av dom.

Lycka till.

//Calle
 
Hej!

Jag tror att Roland53 har en poäng i det han skriver!
Hur som helst, du skulle kunna välja ut ex antal hustillverkare, kontakta skriftligen med er budget och ungefärliga önskemål och se vad de kan erbjuda.

Jag kontaktade bla Willa Nordic och beskrev önskemål om husets utförande och fick tillbaka flera intressanta förslag.
Det visade sig dock snart att vi inte hade råd med deras hus.
Men som sagt ett spännande utbyte!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.