Hej, jag blir tvungen att byta golvbrunnen då den är tidigare än 1990 och jag har förstått att man ska gjuta igen runt gropen som blir kvar efter bilningen med snabbetong. Funkar det om det är rent och bara slaska på snabbetong blandad efter säckens anvisning (med vatten) eller är det jätteviktigt att köra någon primer alt. slipsats först? Kommer att flytspackla ett tunt skikt över det innan tätskiktet.
 
Primer går väl fort att lägga på med en stor pensel? Jag skulle nog göra det för säkerhets skull. Eller tror ni att fukt kan stängas in mellan primern och ett tätskikt som läggs på golvet?
 
Någon som har bytt golvbrunn kanske kan dela med sig sina erfarenheter? Jag kanske är lite paranoid men det blir svårt att backa bandet när man lagt på tätskikt och klinker och allt.

Kan någon förklara det här med slipsats? Läser jag ardex produktbeskrivning så ska man blanda 25kg med Ardex E 100 först men innebär det att jag fyller på med snabbetong blandat med vatten på det eller räcker det med själva slipsatsen?
 
Redigerat:
är det A38 du har?
ska du bara gjuta fast brunnen?

isåfall gör en slamma av lite vatten, p51 och a38 som du blaskar på och sen på med bruk så funkar det säkert.
 
Kommer att bila upp gamla brunnen imorgon och har inte hunnit inhandla något till gjutningen. Kommer att gjuta fast ny brunn samt laga lite hål på golvet. Tips på material som man kan köpa på beijer/k-rauta/bauhaus? Allt som kan tänkas behövas tänkte jag.
 
rot-bruk och primer eller ett byggspackel typ A45 och primer
rotbruk bör väl vara 3-4cm tjockt a45 några mm
 
Nino, tack så mycket för tipset! Blir nog perfekt det där. Blir och bila upp brunnen imorgon, sitter en fet förhöjningsring på originalbrunnen (purus delta) så det blir spännande att se hur pass mycket jag måste bila upp. På bortre hörnet i rummet var det dock ca 5cm betongkaka innan jag stötte på cellplast.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.