För lite drygt en månad sedan lanserade vi Byggahus version 4. Efter det fick vi en del kritik och vi kände oss själva inte heller riktigt nöjda. Nu har vi åtgärdat en del saker. I version 4.1 - som släppts idag - vill jag lyfta fram följande ändringar. (En komplett lista över ändringarna finns här: http://www.byggahus.se/forum/inform...ggahus-4-1-komplett-lista-over-andringar.html)

1) Vi har förbättrat Senaste inläggen.

Vi har tagit bort den "onödiga" blåa pilen men flyttat dess funktion till ikonen i vänsterkolumnen.
Nu när man klickar på den ikonen så kommer man till det senast olästa inlägget. Den irriterande röda bollen har ersatts av ett mer harmoniskt gult dokument.

Vi har även flyttat forumnamnet från att ligga i en egen kolumn till under trådtitlarna. På så sätt sparar vi en hel del plats vilket gör att respektive tråd sällan tar upp mer än två rader. Så här ser det ut. Prova gärna att klicka på den gula ikonen till vänster för att se vad som händer.

Skärmdump:
senaste-inlaggen.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2) Som ni ser har vi flyttat tillbaka "Svara | Citera | Rapportera" där de låg förut dvs ovanför inlägget istället för under. Allt blir lite renare när vi slippret "gyttret" av knappar.

3) Vi har också ändrat tillbaka namnet på "Anmäl" till "Rapportera" och flyttat länken så att den ligger till höger om "Citera".

4) Vi har ändrat färgerna på listerna från att vara de hårdare blågröna till en behagligare gråbrun färg. Även de stora knapparna har fått samma färg och blivit lite mindre.

5) Vi har flyttat upp rubrikerna och gjort de större och skriver nu ut hela rubriken högst upp i trådarna. Tidigare så avstavades rubrikerna när de inte fick plats.

6) Vi har lagt till uppgifter om hur många gånger en tråd lästs, hur många svar den har, hur många som bevakar tråden och hur många som gillat inlägg i den högst upp i tråden. Dessa uppgifter uppdateras en gång i timmen av prestandaskäl.

Vi har också lagt till "Gillad 12 gånger i 3 inlägg" under användarnamnet och gjort så att "Gillad"-länken även syns för de som inte är inloggade.

7) Vi har snyggat till hur "Mina inlägg" ser ut och länkar numera till "andras inlägg" under användarnamnet. Edit: Ser nu att Mina inlägg inte funkar som den ska.

8) Vi har gjort om "Mest läst" och "Mest besvarade" så att de fungerar såsom de gjorde innan vi uppgraderade, dvs listar nyskapade trådar 30 dagar tillbaka i tiden.

Förbättringsarbetet är inte klart men nu tyckte vi att vi var tillräckligt klara för att släppa något som vi är stolta över. Tala om vad ni tycker i den här tråden.
 
Redigerat:
  • Gilla
KnockOnWood och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Vi har även flyttat forumnamnet från att ligga i en egen kolumn till under trådtitlarna. På så sätt sparar vi en hel del plats vilket gör att respektive tråd sällan tar upp mer än två rader.

de va bättre när den låg där den gjorde förut..
 
  • Gilla
PappasHammare och 1 till
  • Laddar…
Är det fler som tycker som obba? Och obba - kör du i breddat läge?
 
Snailman
jag vill nog se en skärmdump hur det såg ut tidigare oxå, mitt minne är kanska så kort...
 
breddat läge? jag läser mest om värme o biobränsle o då går jag ofta efter den fliken som är borttagen nu.
 
Jag håller med obba, det var det första jag reagerade på idag när jag tittade hit. "Var tusan tog kategorierna vägen, har de gömt dem?!?" :surprised:
Det krävdes att du skrev ut vart ni flyttat dem för att jag skulle hitta dem, snacka om hemmablind... Men njae, tycker de syns för dåligt. Men det beror antagligen på hur man väljer att titta på forumet. Själv kör jag alltid "senaste inläggen" och sedan kollade jag i högerkanten för att se vilka kategorier som fått nya inlägg. Jag får väl lära om. :)
 
Snailman skrev:
jag vill nog se en skärmdump hur det såg ut tidigare oxå, mitt minne är kanska så kort...
Så här såg det ut tidigare:
Danne12345 skrev:
När jag använder funktionen "nya inlägg" så syns inte hela forumnamnen. "verktyg, forum &" är det enda som syns. Jag har opera som webbläsare.

[bild]
 
obba skrev:
breddat läge? jag läser mest om värme o biobränsle o då går jag ofta efter den fliken som är borttagen nu.
Med breddat läge undrade jag om du klickat på "Bredda sidan" och av det skälet tyckte att det var dumt att vi flyttat på kolumnen där forumnamnet stått men nu förstår jag att så inte är fallet. Många saknar forumkolumnen (och jag och Marléne också). Men vissa saker "ser man inte" förrän man använder systemet skarpt.
 
Tycker det kan funka med forumnamnen på den nya platsen om de visas i blått. Som det är nu försvinner de i texten.
 
mycke_nu skrev:
Tycker det kan funka med forumnamnen på den nya platsen om de visas i blått. Som det är nu försvinner de i texten.
...och/eller görs klickbara.
 
vojma skrev:
...och/eller görs klickbara.
Det är dom.
 
Ja där ser man... Tack!
 
Den svarta listen höst upp som förut låg kvar när man scrollade försvinner nu.

Retar mig lite på det...

EDIT: Konstigt... nu ligger den kvar... hmmmm

Nu gör det så igen! Att den svarta listen försvinner när man scrollar alltså... Spooky!
 
Redigerat:
Går det att få en större pil för att komma till senaste inlägget? Jag använder surfplattan ganska ofta och har för stora fingrar för att träffa rätt :confused:

Eller ändra i någon personlig inställning så att man alltid kommer till senaste inlägget då man klickar på ämnesrubriken (då man är i "Visa senaste" läget)?

Jag saknar förövrigt också kolumnen med kategorier

Edit: Någon form av topplista över "Mest gillade inlägg" vore kul. :cool:
 
1) Vi kommer att flytta tillbaka "kategorierna" (forumnamnen) där de låg förut. Johan börjar arbeta med det på en gång.
2) Vi kommer också att ändra så att klickytan till senaste inlägget blir större.

3) Topplista över "Mest gillade inlägg" kommer så småningom.
 
  • Gilla
Rrrrr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.