Hade avslutningsfika med "våra" hantverkare i förra veckan (de har byggt till en badrums- och tvättstugedel åt oss + dragit om elen i vårt gamla hus). Roligt var att nästan allihop kunde komma hem till oss för denna lilla tillställning, trots att de egentligen redan är färdiga hos oss.

Kanske borde vi ha haft någon ännu mer avancerad avslutning (tacktal? presenter?) eftersom vi blev så nöjda med jobbet de gjort, men vi slog i alla fall till på kaffe och en rejäl jordgubbstårta.

Döm om vår förvåning när det sen visade sig bli vi som fick - inte bara ett litet tacktal - utan också ett stort paket. Det skämtades först om att det skulle vara tätskikten som vi fick sådär i efterhand, men det var det som tur var inte... utan en uppsättning med två fina badlakarn, badsalt, tvål och två doftljus, att använda i nya badrummet!

Hurra för sådana firmor - som inte bara gör ett bra jobb, blir färdiga på utsatt tid och till utsatt pris, utan dessutom köper present till sina kunder! Inte undra på att de har bra rykte härikring!
 
dem fick väl bra betalt;-)

Skämt åsido så tror jag nog de var nöjda med samarbetet och gesten ger nog bra referenser.... Samt att de fick bra betalt:)
 
Jo, det är väl klart att dom fick bra betalt, bra betalt för ett bra jobb.

Men deras kostnadsförslag var inte högre än de vi fick in från de 3 andra firmor som räknade på jobbet, tror faktiskt att de var bland de lägsta. Så jag upplever inte att vi betalat för mycket, om det är det som insinueras.
 
Gratulerar!

Detta kankse inte hör till vardagen och särskilt inte efter att ha läst många inlägg här på forumet..
Nu är det ju så att jag känner många hantverkare inom olika yrkesgrupper som är riktigt bra och mycket pålitliga. "Problemet" är ju bara att folk har en tendens till att (bara) vilja berätta om alla dåliga erfarenhetet och ibland med all rätt naturligtvis!

Att hantverkarna däremot ger "presenter" torde dock höra till det ovanliga. Själv fick jag en stor julgrupp av JärnaTrä + personligt besök av säljaren efter att vi hade flyttat in i huset. Det kändes dock som att jag hade betalat av denna många gånger... ;)
 
[quote author=ByggaNytt link=1163425187/0#3 date=1163511784]

Detta kankse inte hör till vardagen och särskilt inte efter att ha läst många inlägg här på forumet..
Ja, det kanske är ovanligt. Eller också är det ovanligt att någon faktiskt skriver om jobb och överenskommelser som gått bra.

Svårt att veta, men det vore intressant att luska lite mer i det där.
 
Vad hette firman? jag vill också ha paket ;D
Själv ghar jag begärt offerter från 5st och ingen har svarat efter 7veckor..
 
Hej,
har också bra erfarenheter av en målarfirma i Gbg, de var superduktiga, snabba och kom också med många goda råd, som i slutändan sparade pengar åt oss... :surprised:

TyraMyra
 
Jag tycker du kan lägga ut namnet på firman - dom är nog bara glada över att få gratisreklam, och folk här är nog glada över att hitta en firma som någon rekommenderar :)

Sköter man sina kunder förtjänar man att få fler nöjda kunder.

Sen angende att folk mest gnäller: Inom alla serviceyrken gäller ju att en nöjd kund rekommenderar dig och berättar det för sina 10 närmaste, en missnöjd kund säger det till 100 andra. Alltså ännu ett incitament till kundvård och servicemind !

/K
 
Mmm självklart, Hedlunds Måleri är firman, Magnus och Pasi heter målarna ;D rekommenderas varmt!

TyraMyra
 
Sara_B
Var någonstans är era fikavänner verksamma och vad heter deras firma??
Är på jakt efter en duktig badrumsfirma.
 
Jäpp - jag fick också flera större blomsteruppsättningar från huvudentreprenören och underentreprenörerna vid bygginvigningen efter slutbesiktningen. Som tack för ett synnerligen smidigt samarbete ... Så visst finns det husbyggen utan några konflikter. Men det är nog så att de flesta som skriver härinne skriver just för att problem uppstått.
 
Firman heter Jonnys snickeri, och håller till i Molkom, Värmland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.