Ja och min sambo och min syster och hennes kille har köpt en bit skog som vi håler på att bygga hus på.
Och givet vis ska de bli gräs mattor med det är där problemet börjar!!!
Som fyll har vi hämtat ifrån en grus grop som tyvärr inte är sten fri.
Efter som vi killar typ gör det mesta och de som är svårt så får vi sätta tjejerna på de tråkiga och lätta jobben.
Nu har de kommit med en hel del sten i varierande storlekar och de är där vi är oense om.
Jag, min far och min syster kille säger att när man bara lägger på 15 cm jord som vi ska göra och EJ plockar bort de sten som följer med när man krattar så kommer de att äta sig igeom jorden och upp geom gräs mattan.
För man vill ju inte ha sten när man klipper och springer barfota.
Så har vi killar fel eller är det tjejerna som är arbetsskygga?
 
Jag vill minnas att jag hört att sten "letar sig uppåt"..
Så sätt tjejerna i arbete bara..
Alltid bra att vara lite extra noga när man lägger ny matta.. tjänar man på i längden..
 
Lite beroende på hur stor gräsmattan är kan man använda en gammal potatisgrep för att sålla bort de största stenarna. Lägg sedan 10 cm sand och 15 cm jord över så tar det ett bra tag innan eventuella stenar letar sig fram.
 
Ja gräs mattorna blir en hektar tillsamman så att hämta grus kommer inte på frågan.
De är ju grus vi hämtat så lättas och billigast måste vara att de helt enkelt tar bort de?
 
::) som lillasyster i detta läge tycker jag att det lämpligaste är att ta bort de allra största stenara och sedan trycka/pressa ned de andra stenarna i sanden för att sedan lägga på ett bra lager med fin matjord och då lägga krutet på det!

MVH junette
 
Jag har hittills gjort som så att jag har 15 cm jord i toppen. under det duger det mesta inklusive sten upp till fotbollsstorlek. Badbollar och större begraves rejält mycket djupare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.