Tycker ofta jag får ont i ryggen om jag har byxor utan resår i midjan, speciellt om man "hänger" verktyg osv i fickor etc.

Resår i midjan är GULD för mig.

Googlat runt lite och verkar finnas iallafall en del arbetsbyxor med resår i midjan.

Era tips, på arbetsbyxor med resår i midjan? Gärna som finns i butik så man kan prova, och mer än gärna vettigt prissatta.


/Jocce
 
T
Jocce81 Jocce81 skrev:
Tycker ofta jag får ont i ryggen om jag har byxor utan resår i midjan, speciellt om man "hänger" verktyg osv i fickor etc.

Resår i midjan är GULD för mig.

Googlat runt lite och verkar finnas iallafall en del arbetsbyxor med resår i midjan.

Era tips, på arbetsbyxor med resår i midjan? Gärna som finns i butik så man kan prova, och mer än gärna vettigt prissatta.
/Jocce
https://billiga-arbetsklader.se/Tim...hantverksbyxa-full-stretch,-Svart/129257.html
 
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
T tank77 skrev:
[länk]
Har den verkligen resår i midjan också?

/Jocce
 
T
Jocce81 Jocce81 skrev:
Har den verkligen resår i midjan också?

/Jocce
Ja, i sidorna på midjan men inte hela vägen runt.
 
Hej Jocke. Jag tycker du ska glömma resår och istället välja ett bra stretchbälte, grymt skönt! Om di inte vill ha hängslebyxor, förstås. För ryggen är de självklart helt överlägsna.
 
K Kyllared skrev:
Hej Jocke. Jag tycker du ska glömma resår och istället välja ett bra stretchbälte, grymt skönt! Om di inte vill ha hängslebyxor, förstås. För ryggen är de självklart helt överlägsna.
Och då ha ett par för stora byxor som man "drar åt" med stretchbältet?

Hängselbyxor skippar jag gärna i detta sammanhang.

/Jocce
 
Nja, köp rätt storlek som sitter bra men använd stretchbältet för att justera/dra åt när det behövs, då du t ex har extra mycket verktyg.
 
  • Modulära elektrikerbyxor med avtagbara verktygsfickor fulla med skruvmejslar och mätverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modular electrician pants with detachable tool pockets and adjustable belt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tonilundin
  • Laddar…
Man har väl kilt så att verktyget kan hänga fritt.
 
  • Haha
  • Gilla
Keiller och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Man i rutig skjorta och svart verktygskilt står med korsade armar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sån här @raveper ?

Det var nog i våras som jag första gången stötte på ett gäng hantverkare i denna mundering. Av vad jag kunde se fanns flera personer i omgivningen - detta var på en stor parkeringsplats - som tyckte det var nytt eller ovanligt.
 
  • Älska
  • Haha
Erik9005 och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
[länk] annars kan du kolla på engelbert straus, flertalet av deras byxor har en väldigt generös resår i midjan.
Jag har ett par sånna, de är väldigt sköna men jag uppmärksammade inte när jag köpte dem att de inte finns plats för knäskydd så jag kör med dem till vardags. Är så van att alltid ha med mig vissa verktyg å pennor hela tiden oavsett var jag är någonstans (y)
 
Allt som hänger på höfterna, resår el bälte, kommer med tiden skapa problem.
Själv ångrar jag mig nu efter 40 års jobbande att jag inte började med hängslen tidigare.
 
TinyDestroyer TinyDestroyer skrev:
Jag har ett par sånna, de är väldigt sköna men jag uppmärksammade inte när jag köpte dem att de inte finns plats för knäskydd så jag kör med dem till vardags. Är så van att alltid ha med mig vissa verktyg å pennor hela tiden oavsett var jag är någonstans (y)
Ofan, står att dom har det i beskrivningen och på bilden ser det ut som att det ska finnas.
 
P Prodigys skrev:
Ofan, står att dom har det i beskrivningen och på bilden ser det ut som att det ska finnas.
Kanske är jag som fick hjärnsläpp och missade detta.
De är invändiga antagligen. Får kolla sen efter jobbet. :crysmile: my bad...

Kommer dock ändå mest använda dem när jag inte jobbar/gör enklare saker. Då de är väldigt sköna å så får jag en anledning till att köpa ett par nya sen när de gamla byxorna blir för slitna i vår... (Enklare att övertala frugan då):crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.