Har försökt söka runt lite men inte riktigt fått tag i något vettigt svar på det jag just nu undrar mest i hela världen, nämligen:

Vad är, i runda slängar, ett vettigt pris på en begagnad 707:a? Som är väl använd men funkar som den ska? 750? 1000? 1250? 1500?

Har det redan skrivits om det så fräs ifrån att jag är blind och moderera bort tråden :)

Hade snöat in på GCM8s men insåg idag att den är för djup för min inomhus-arbetshörna, men att 707/777 bör funka.
 
Beroende på skick, ålder, klinga etc så hade jag kunnat tänka mig att betala 1500-2000kr för en 707:a. Fast gärna bara 1300:)

En som annonseras för 750:- hade jag varit extremt misstänksam emot, det som är för bra för att vara sant är oftast just för bra för att vara sant.
 
Redigerat:
Absolut, men det handlar lite om vem och var också. Köpte en aktersnurra till ett väldigt bra pris från en gubbe i Tärnaby som trots att jag insisterade vägrade ta en spänn extra för att kånka ner den till bussgodsmottagningen, sågade av lastpallen för att jag skulle få billigare frakt (trots att vi kommit överens om vad det borde kosta) och skickade den innan jag skickade pengar med motiveringen "vi är int så misstänksam här upp".

Skrymmande saker i norrländska obygden och säljare med väldigt lite försäljarkänsla tycker jag kan kännas pålitliga även om priset är mycket bättre än här i Stockholm. Kalla mig gärna fördomsfull för det är jag nog i det här fallet....
 
Lite kul att se den här tråden nu.
På lunchen fick jag höra av min far att de sålde två gamla 707 med stativ på hans jobb. Jag gav honom fria händer att bjuda upp till 1500 för den ena och höra av sig om det gick högre då jag kunde tänka mig att sträcka mig till 2000.
Dock är dessa hanterade av byggelever så de kanske är något mer slitna.
 
Glömde tacka Daniel för hans åsikter om lämpligt pris, så vi gör det nu i stället: Tackar, tackar!
 
Köpte min för 1400kr för ca 1,5 år sen, satt nästan helt ny klinga på den också. Sågen ser ut som fan, men funkar som den ska. :)
 
Jag fick ge 500 för sågen som nu är på service för en genomgång. Klinga skall även slipas om. Så jag är nöjd med det och har nu pengar över till 10,8 V kittet från Bosch hos Shop-Seltman.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.