Hej

Har nyligen införskaffat ett sånt där hippt loungset till altanen. Vi tar in kuddarna varje kväll och förvarar dem i uterummet, nu vill jag skaffa nån bra förvaring till dem i uterummet. Nåt skåp eller låda, grejen är dock att kuddarna är rätt skrymmande, se bild. Skärmavbild 2016-06-21 kl. 11.51.52.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har kollat lite på IVAR-skåp från IKEA, men det krävs fan tre skåp av den grunda modellen och notan börja springa i väg för en sån här simpel sak. Lådan ska gärna vara grund och lång och smyga längs ena väggen i uterummet, kanske får man bygga själv.

Hur förvarar ni andra era kuddar till såna här loungeset?
 
hsd
det finns dynboxar men jag skulle välja ett överdrag så hela soffan/fåtöljer skyddas
 
engs
HenkeH2 skrev:
Hur förvarar ni andra era kuddar till såna här loungeset?
På vardagsrumsgolvet för närvarande så hoppas någon kommer med bra idéer...

Köpte största dynboxen på Jula i våras, för matgruppen och så, funkade fint till vi strax efter införskaffade en loungegrupp. Mycket tjockare dynor på en sådan så de tar väldig plats. Ser inte så vackert ut med dynboxar heller så drar mig för att införskaffa fler.
http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/tradgardsmobler/dynor-och-dynlador/dynlada-791142/

Förstod att det skulle bli bekymmer och letade efter loungeset med någon inbyggd lösning, typ att man skulle kunna lyfta på sofflock / fåtöljsits och stuva ner de där men hittade inget.
 
engs
hsd skrev:
det finns dynboxar men jag skulle välja ett överdrag så hela soffan/fåtöljer skyddas
En sak som gjort att vi dragit oss för det, är alla grannkatterna vi får besök av. Inget som stör normalt, bra om de tar eventuell möss och så, men har för mig de gärna kissar på dynor ute.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.