Är det någon som tittat och känt på detta verktygsskåp från Classes? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136135967 Är det någon kvalité eller är det bara skräp. Funderar nämligen på att ge mina söner var sitt i julklapp. Går ju att fylla upp med verktyg från Biltema, (men det får de göra själv). Tycker det liknar ett Teng Tools kit så när att det är en dörr i underskåpet som jag inte riktigt gillar. Föredrar lådor, lättare att fylla utan att det rasar ut. Såvida botten inte ger vika. :p
 
Låner tråden litt jeg.... for jeg lurer på det andre skapet classe har

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136135991

Cocraft har jo en helt ok kvalitet på prisen, så lurer på det skapet der kan være noe? De andre dyre merkene blir jo fort både 3 og 4 ganger dyrere.
 
Nu har inte jag klämt på det men känner att jag vill ge en objektiv syn på det hela. Det är inte så stort skåpet..


Mått BxDxH med hjul. 52 x 28 x 72 cm.

Förstora bilden och kolla hur stor skruvdragaren ser ut att vara... d^_^b


/Christian
 
Det röda skåpet är litet som vissa redan sagt. Ganska opraktiskt och klent utav bara den. Klena lådor med dålig rullning redan tomma så fundera på hur de blir med lite verktyg i. Klena hjul så vagnen är knappt rullbar med lite vikt i och allmänt ranglig.

Cotech skåpet däremot tyckte jag verkade stabilare, praktisk och inte alls dum för pengarna...

/L
 
Tänk om man kunde läsa hela specen. Inte bara titta på bilder! Man är ju ändå läs och skrivkunnig! :) Tack i alla fall. Såg ett Tengtools skåp på blocket för 15200:- men, i Karlstad. 71 mil enkel väg. Man skall ju hem igen också.
 
Men om du är beredd att köpa ett skåp för 15700:- så kommer du nog hitta flera skåp för en 1/3 av det priset som D U G E R...

/Christian

Edit: stavfel
 
Redigerat:
Fast för 15200 är ju skåpet fullkittat. :) Tomt kostar det "bara" 6000.
 
Åhå.. ja, då har jag inget annat att säga än; Vill du adoptera mig?

d^_^b


/Christian
 
Gilbert skrev:
[länk] det verkar ju inte så tokigt, men får man drömma hade man ju gärna haft en sån här:
[bild]

...ja, åsså ett riktigt garage då där man kanske rymmer någonting utöver själva vagnen som väger saftiga 900kg olastad och oacessoriserad...
I am in love :wow:
 
Verktygsboden verkar ju ha fina skåp. Någon som har "klämt" eller har ett? Till
Crissofsweden, Sorry, har redan fem! :)
 
Jag tycker att Tengtools skåp inte är prisvärt alls, möjligen om man startar helt från noll. Verktygen är inte alltid av toppkvalitet och plasten i lådorna är förbannat tunn och går nästan väck direkt. Med plast menar jag verktygsfacken dvs inte själva lådan.

Om man väljer ur Biltemas sortiment får man IMO mer verktyg och ganska många som är bättre än tengtools dock får man inte formad plast efter verktygen. En stor hylsnyckelsats, led- & blocknycklar och man har säkert 50% av den där satsen. Vill man ha skåp finns ju såna lösa att köpa vilken sort man nu önskar.

Tack och lov såg jag TT's sats utan att ha köpt den och blev mäkta besviken. Mitt råd är undvik.
 
Själv tycker jag att ampro, teng-tools m.fl har ok kvalitet men håller med v-g det är inte fantastiska verktyg för pengarna. Att köpa biltemas prylar med 10 års garanti ger mer för pengarna och helt enkelt kombinera med de verktyg man anser sig behöva + ett bra skåp. MEN det är ju det där lilla med prylbögen iaf inom mig som tycker att satserna är "häftiga" just för att de är snygga och allting matchar/har sin plats så jag var ändå nära ett ampro kitt.

Verktygsbodens skåp tyckte jag faktiskt gav fina kullagrade lådor och klart vettig kvalite för pengarna

MVH Lorant
 
Gilbert skrev:
[länk] det verkar ju inte så tokigt, men får man drömma hade man ju gärna haft en sån här:
[bild]

...ja, åsså ett riktigt garage då där man kanske rymmer någonting utöver själva vagnen som väger saftiga 900kg olastad och oacessoriserad...
d^_^bMmm en bild säger mer en tusen ord! Kärlek....:wow:
 
Jeg bare måååå vinne i lotto nå så jeg kan få kjøpt meg en slik vogn fult utstyrt. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.