Hej,
Låsmekanismen till min altandörr har slitits ut och jag har köpt en ny spanjolett. Det visar sig att det är en uppdaterad modell och den passar inte riktigt i urfräsningen i dörren. Främst utrymmet där mekanismen till handtaget och låset sitter. Det handlar främst om att ta bort omkring 3 cm i nederkant på bilden. Hur gör jag det bäst?

Jag har en vanlig roterande Dremel. Finns det något till den?
Jag har funderat på att köpa ett multiverktyg, typ Bosch GOP 18V-28. Är det här min ursäkt att göra utlägget🙂
 
  • Närbild av en vitmålad altandörrs urfräsning för låsmekanism som behöver modifieras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klart du ska köpa ett multiverktyg,men till detta funkar stämjärn utmärkt eller borra och sedan stämjärn.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Set av fem roterande raspborrar för skruvdragare på ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Roterand raspar för skruvdragarn

Roterande rasp för skruvdragare från DeWalt, svart med märkning. lite enklare än 6mm stämjärnet :D
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
H Hasse C skrev:
Hej,
Låsmekanismen till min altandörr har slitits ut och jag har köpt en ny spanjolett. Det visar sig att det är en uppdaterad modell och den passar inte riktigt i urfräsningen i dörren. Främst utrymmet där mekanismen till handtaget och låset sitter. Det handlar främst om att ta bort omkring 3 cm i nederkant på bilden. Hur gör jag det bäst?

Jag har en vanlig roterande Dremel. Finns det något till den?
Jag har funderat på att köpa ett multiverktyg, typ Bosch GOP 18V-28. Är det här min ursäkt att göra utlägget🙂
Om Du funderar på en GOP så kolla länken från ovan om Fein med samma batterifattning som har lägre pris och med omfattande vertygstillbehör. En bra batterimaskin
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Om Du funderar på en GOP så kolla länken från ovan om Fein med samma batterifattning som har lägre pris och med omfattande vertygstillbehör. En bra batterimaskin
https://amzn.eu/d/84zbwSU
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
P poba53 skrev:
[länk]
Tack för tipset!
Har kört på blå Boschgrejer och tycker stämmer rätt bra med mina krav. Om Fein känns ok så är det ju kanon eftersom de kör samma batterisystem.
Jag har känt att jag behöver ett multiverktyg rätt länge men det är ju alltid till småjobb som kan lösas på annat sätt. Kanske dags nu🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.