Köpte en verkstadspress på ca 2 år. När jag lämnar eller använder pressen så droppar de olja från pluggen/skruven som släpper oljetrycket. Vad kan problemet vara? Jag har dragit åt.
Och var köper man stålblock som distanser?
Mvh

En röd hydraulisk verkstadspress med varningsetiketter, används för att böja eller forma material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hydraulisk domkraft, varningstext, röd färg, metallkomponenter, säkerhetsinstruktioner på tyska, delvis suddig, förgrundsverktyg i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stickan56
R Rolle85 skrev:
Köpte en verkstadspress på ca 2 år. När jag lämnar eller använder pressen så droppar de olja från pluggen/skruven som släpper oljetrycket. Vad kan problemet vara? Jag har dragit åt.
Och var köper man stålblock som distanser?
Mvh

[bild][bild]
Lägg ned den med skruven uppåt och skruva ur den helt så du kan kollla om den är skadad eller om det har fastnat nåt skräp i tätningsytorna.

Stickan
 
G
Om du inte hittar nåt skräp eller ser nåt annat konstigt så är det troligen den lilla o-ringen som sitter på skruven som läcker. Kostar inte många kronor. Gäller bara att hitta en i rätt storlek.
Akta bara så inte kulan och fjädern som sitter bakom skruven ramlar ut och försvinner.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.