Hej, första posten för mig här så säg gärna till om jag postar i fel del av forumet eller missat nåt annat.


Jag har hamnat i ett läge där jag kommer bli tvungen att ha en frihängande köksfläkt med kolfilter. Jag har läst de trådar som finns här på forumet i ämnet men det verkar som att de uteslutande rör "takmonterade" snarare än verkligt frihängande fläktar.

Jag söker en kolfilter fläkt som hänger fritt i taket i vajer eller motsvarande och inte har någon anslutning av luft upp till taket. Det verkar vara ont om såna djur. Ikea har nån variant men det vore skönt att ha några alternativ att välja på.
 
Tack! En bra början, man tycker ju att någon borde ha kommit på att göra en enkel helt platt historia ungefär som en integrerad kolfilterfläkt men för frihängande montage men det kanske finns praktiska hinder för det. Men de där var ju snygga i alla fall om än inte tokbilliga. :)
 
Ja det är ju onekligen lite speciell design på dem.. ser ut att vara tagna direkt från NASA
 
Milkshaken
Ehh, ursäkta mig lite nu,men vad är det som gör att du vill ha en svävande fläkt? Utblås har alla möjlighet till på ett eller annat sätt.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.