Hej. Har tidigare fått information från Verisure att det går att friköpa larmet och köra via appen utan abonnemang. De säger nu att det inte går sedan Maj 2024. Är det någon som vet om det stämmer? Slutar verkligen allt fungera om man avslutar abonnemanget?
 
Det hade inte förvånat mig ett dugg om dom gjorde så. Verisure har alltid syftat på att det är very sure att kunden blir lurad.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Rikard Vessling Rikard Vessling skrev:
Hej. Har tidigare fått information från Verisure att det går att friköpa larmet och köra via appen utan abonnemang. De säger nu att det inte går sedan Maj 2024. Är det någon som vet om det stämmer? Slutar verkligen allt fungera om man avslutar abonnemanget?
De sa samma till mig, men vad jag förstått så ska man ibland ha tur att prata med rätt person. I vissa fall har det tex kostat olika mycket att låsa upp sina saker beroende på vem folk har pratat med. Jag kommer i alla fall försöka ringa igen och se vad man kan göra.
 
N Nilsbygger skrev:
De sa samma till mig, men vad jag förstått så ska man ibland ha tur att prata med rätt person. I vissa fall har det tex kostat olika mycket att låsa upp sina saker beroende på vem folk har pratat med. Jag kommer i alla fall försöka ringa igen och se vad man kan göra.
I nya avtalet står att de äger rätten att avsluta samtliga tjänster men tror inte det står samma i vårat avtal, måste kolla igenom och återkomma…
 
Ganlet
Samma problem och svar i kontakt med kundtjänst vid uppsägning juni månad. Man blir ju inte förvånad. Om någon får annan info är det av intresse, inte orkat försöka med själv.
 
Sa upp mitt Verisure i Juli också, och fick samma information, Frågan är om man ens orkar bråka om skiten. Den informationen jag fått från Verisure nu är att de inte kommer ta ned larmet, så skyltar och larmsystem sitter kvar, om än inte inkopplat. Så då når man ju en väldigt stor del av effekten ändå, med att avskräcka från inbrott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.