Någon som vet om verisure höjer månadsavgiften om jag köper en magnetkontakt/vibrationsdetektor på tradera och registrerar själv? Köper jag en ny via verisure så tar de ish 750kr + ökad månadsavgift nämligen. Antar att den höjs automatisk när de märker att den registreras...
 
Måste du registrera den.
 
J jonaserik skrev:
Måste du registrera den.
Har pratat med verisure nu. Det går inte att koppla till deras larmcentral om jag inte köper via dom tydligen. Utan jag kan lägga till den själv men som jag tolkar det kommer larmet att gå och jag får notis men inget kommer gå till deras larmcentral. Och därför ingen månadsavgift. Tycker det verkar märkligt, oavsett vad som triggar larmet borde väl larmet gå till larmcentralen...
 
Har en magnetontakt som är köpt på tradera och inkopplads av mig själv till mitt verisure larm
Den övervakas av verisure senast 2 dagar sedan när jag gick loss med hammaren lite hårt så den gled ut läge ringde dom från larmcentralen och sa att sabotage larmet hade gått. Fick samma svar när jag frågade om att köpa på tradera och koppla in själv.
Första jag gjorde efter jag monterat min var att utlösa larmet och se om verisure ringde upp och det gjorde dom
Har ingen extra månadsavgift för den
 
  • Haha
  • Gilla
gardehed och 1 till
  • Laddar…
Är inte centralen programerbar för utgående larm, det är nog så att varje typ av larm har sin karraktär som sändes till larmcentralen, det blir i klartext vad som löst ut, dina andra givare är dom programerade med ett ID-nummer så kan det bli problem att få ett larm vidare om den nya inte har det, gäller att få till så info om vad som löst. Kolla i schemat om det finn någon ingång NO/NC som kan ställas/programeras som summalarm A eller B . Kan inte din typ men vet att det kan ev.kan gå. Som allt annat teknikens under är inte slut och det ska vara så mycket digitalt som möjligt nu, då kan en tillverkare låsa fast en kund till sitt eget system.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.