-------------------- ´

Hallå

Jag har haft en uppreglad trä kostruktion innan i min källare som var riktigt fuktig. HAr rivit bort och isolerat utsidan + dränering.

Nu till de spännande

Jag vill putsa väggarna invändigt för att ha sten koll på ev fukt osv... Finns det någon bra puts. Typ spackel som man slipper blanda ihjäl sig????

Sen ventilerat golv är det någon som har erfarenhet, ev ställen man kan köpa och få tips? Priser vore kul oxå????


Fortsatte på en tidigare tråd men vet inte om den lever..
 
Jag har gjort lite samma som du har tänkt göra, men min källare är inredd.
Golvet är ventilerat med en kanalfläkt med justerbart varvtal kopplat till rör som ligger på plattan i utrymmet mellan platta och upphängd isolering (ca 70 mm utrymme).
Golvreglerna har jag stöttat upp på två olika sätt 1) enligt "nivell" eget system och 2) i ett annat rum med "klossar" av formfaner. Isoleringen spände jag upp med hålband undet golvspånskivan. Golvet får sin tilluft på motsatta sidan av rummet som utsuget är placerat, tilluften går ner mellan golvlist och vägg. Golvlisten är utflyttad ~10 mm.
I spalten som blir mellan vägg och golvlist har jag satt in luftfilterduk för att förhindra damm från att komma ner under golv. Min erfarenhet hittils är att det än så länge fungerar bra, men på ett ställe har jag fått lite "knarr" från ett hålband som antagligen blivit slarvigr fastskruvat, så jag föreslår att du hittar på ett bättre sätt att hänga upp isoleringen på. Till saken hör att varje cm i takhöjd jag kunde få var värdefullt då jag nu har bara 2 m till tak i källaren.
 
Hej
Titta in på komfortmiljogolv.se

En av många lösningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.