Vi håller på att renovera i vår källare och har lagt platonmatta med uppvik, ovanpå detta ligger golvspån och parkettgolv. Nu är det dags att sätta golvlister och märker att de ventilerade golvlisterna är ganska fula. Skulle vilja har mer åt allmogehållet men kan inte fräsa egna lister.

Nu var jag på ett byggvaruhus och såg att det fanns sockel som ska sättas med clips. dessa har en luftspalt bakom så om jag skulle fräsa eller borra lite "ventilationshål" så skulle det väll fungera bra att använda dessa? Isåfall funderar jag på att limma dem på väggen med "no more nails" istället för att använda mig av clips.

Bifogar bild på dem.
 
  • Sockellist till clips på en hylla i byggvaruhus med prisinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit sockellist mot en MDF-skiva i ett byggvaruhus, tänkt att sättas med clips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luftspalt bakom?
Var då / Hur då?
Ser inte ut att vara ventilerade så att ngn golvfukt kan ventileras bort. Särskilt inte om de limmas fast.
Ah, såg nu att du skulle borra/fräsa... Blir det snyggt på folie? Tveksamt skulle jag säga.
Det kan fungera rent tekniskt om det är luftspalt hela vägen från platon till rummet.
 
Kanske får köpa en list till att börja med och se om det ser bra ut
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Jomen det funkade allt. Blev bra

Trägolv möter betongvägg vid hörn med synliga installationskanaler och snickeribitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymonterad vit golvlist längs en vägg ovanför ett trägolv med utskurna spår för kablar eller ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat trägolv i en korridor med verktyg och byggmaterial synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat laminatgolv i en korridor med ledande förlängningssladd på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Se där ja. Ser ju ok ut. Bra feedback. :)
Fräste du, eller satte du bara ner cirkelsågen stötvis?
 
Hade en bordsåg som jag stötvis satte ner listerna i
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.