Hej,

Jag ska lägga laminatgolv i en (torr) källare med fuktisoleringsmatta i botten.

Min plan är att vilka upp mattan en bit längs väggarna, lägga golvet och sedan skära uppviket i höjd med laminatgolvet. Jag hoppas jag tänker rätt så långt, men rätta mig gärna. Min fråga gäller ventilerade socklar. Typ denna:
Två vita lister för innerhörn på vägg, trästruktur synlig, vinklad vy mot vit bakgrund.


Hur ska jag montera denna i förhållande till uppviket? Listen ser lika djup ut på både ovan- och underdel. Det känns inte rätt att montera den så att underdelen på listen täcker luftspalten.

Om man ser i Platons monteringsanvisning ser det ut som underdelen på deras (Isola) sockel monteras mot golvet medan ovandelen ligger mot väggen.
Optisk illusion, trappor som ser ut att vara både ovanpå och nere i vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för alla tips!
 
M mathlube skrev:
Hej,

Jag ska lägga laminatgolv i en (torr) källare med fuktisoleringsmatta i botten.

Min plan är att vilka upp mattan en bit längs väggarna, lägga golvet och sedan skära uppviket i höjd med laminatgolvet. Jag hoppas jag tänker rätt så långt, men rätta mig gärna. Min fråga gäller ventilerade socklar. Typ denna:
[bild]


Hur ska jag montera denna i förhållande till uppviket? Listen ser lika djup ut på både ovan- och underdel. Det känns inte rätt att montera den så att underdelen på listen täcker luftspalten.

Om man ser i Platons monteringsanvisning ser det ut som underdelen på deras (Isola) sockel monteras mot golvet medan ovandelen ligger mot väggen.
[bild]

Tacksam för alla tips!
Jag har precis samma fundering då vi precis ska sätta nya lister i källaren. Det vore tacksamt om någon på forumet kunde informera hur man gör med uppviket. Nu har jag inte valt platon, utan en enklare Provent foam med mikropumpfunktion som är uppvikt längs väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.