Jag har upptäckt att det drar ifrån eluttaget i badrummet när dörren är stängd och det kan ju inte vara bra. Ventilationen i huset består av mekanisk frånluft och av spaltventiler över fönstren som tilluft. I badrummet finns inget fönster och inte heller någon ventil för tilluft. Problemet (som jag tror) är att det inte blir någon tilluft när dörren till badrummet är stängd. Det blir en liten glipa under dörren på utsidan när den är stängd men inte på insidan. Kan det vara en ventilerad tröskel? Hur ser man det?
 
  • Toalett, retro kranar, svart golv, träpanel, mörkt, hemmiljö, ingen person synlig, öppen dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust rum med trägolv och vit vägg, minimalt och ren stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägg möter en golvlist ovanför mörka plattor. Enkelt, minimalistisk inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Catharina Karlsson1 skrev:
Jag har upptäckt att det drar ifrån eluttaget i badrummet när dörren är stängd och det kan ju inte vara bra. Ventilationen i huset består av mekanisk frånluft och av spaltventiler över fönstren som tilluft. I badrummet finns inget fönster och inte heller någon ventil för tilluft. Problemet (som jag tror) är att det inte blir någon tilluft när dörren till badrummet är stängd. Det blir en liten glipa under dörren på utsidan när den är stängd men inte på insidan. Kan det vara en ventilerad tröskel? Hur ser man det?
Nej, det är det inte. Hur ser karmen ut i överkant? Är det slät eller finns det utrymme för ventilation där?
Det finns annars ventiler att sätta i dörren så att luften kan ta rätt väg.
 
T Tompafix skrev:
Nej, det är det inte. Hur ser karmen ut i överkant? Är det slät eller finns det utrymme för ventilation där?
Det finns annars ventiler att sätta i dörren så att luften kan ta rätt väg.
Det är en slät karm med silikon runt så det är så tätt som det kan bli :(
Jag tycker inte att det är så snyggt med ventilgaller på dörren…Tror du man kan byta ut tröskeln till en ventilerad? Läste någonstans att det finns risk för att den befintliga tröskeln är integrerad i tätskiktet?
 
C Catharina Karlsson1 skrev:
Det är en slät karm med silikon runt så det är så tätt som det kan bli :(
Jag tycker inte att det är så snyggt med ventilgaller på dörren…Tror du man kan byta ut tröskeln till en ventilerad? Läste någonstans att det finns risk för att den befintliga tröskeln är integrerad i tätskiktet?
Ja tätskiktet ska vara uppvikt på tröskeln.
På mina dörrkarmar är ventilation gjord på detta sett.
Vit väggyta med dörrkarm och taklist i överkant, minimalistisk stil, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Catharina Karlsson1
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Ja tätskiktet ska vara uppvikt på tröskeln.
På mina dörrkarmar är ventilation gjord på detta sett.
[bild]
Ja det ser ju bättre ut än galler. Det får ev. bli en sådan lösning. Tack för dina svar! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.