Hej hej.
Håller på att bygger ett garage på 802m pluss övervåning på 53m2
Bygger på det allt eftersom jag har tid och pengar. Men just nu har jag stannat till i bygget då jag har gått på patrull med vad det gäller ventilationen på allt.

Lite snabbt om var vi bor hur långt garaget är kommit och om själva garaget.
Vi bor i halland vid västkusten. Garaget är fristående och är i framtiden tänkt att värmas upp med en luft luft värmepump. Jag har i dag två slagportar med intag av luft där nere men dom kommer så småningom att bytas ut mot motordrivna portar. Garagets inederdel är isolerad plastad och det sitter plyfaskivor, mellanbjälklaget är också plastad glesad och isolerad.
I Garaget kommer det vintertid att vara en bil som åker in och ut sen kommer resten att vara som ett hobbysnickeri men det kommer även att svetsas lite (kommer nog ha en mobil röksug till det)

Övervåningen kommer tillsvidare att vara som ett förråd men allt eftersom bli mer och mer som mitt "pojkrum" med allt vad det innebär.

Anledningen till att jag har stannat här med ventilationen är att jag inte kan det och inte har någon direkt som jag kan fråga förutom en firma och jag vill inte göra något lite halvdant utan jag vill gärna göra saker riktigt å inte behöva göra om en massa saker bara för att man inte "kunde" det man gjorde.

Så "Vad" ska jag ha ocv varför. Är mycket tacksam för svar.
 
Kanon.
Skulle man satt två luftintag i den sidan man inte vill ha fukt å satt fläkten i motsatt sida då kanske
 
en friskluftventil i "pojkrummet" vill du ha, så du inte riskerar att få in smutsig luft ifrån bilar, oljespill, svetsrök och annat skit som förekommer i garagemiljö.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.