Jag håller på att bli galen pga ljud i ventilerna främst i( badrummen)brus i elementen och pannan Nibe fighter 310P som också låter så mycket.
Detta fenomen inträffade efter injustering på ventilationen efter inredning av övervåning.Innan detta lät det mycket mindre,men då vet jag att det inte var rätt inställt och inget bra "flöde".
Är det någon annan som reflekterat över detta eller är jag otroligt ljudkänslig?
 
Jag har samma problem med brus från elementen. Jag påpekade det för Älvsbyhus och dom ska jusera det på garantibesiktningen. Det vekar vara ett ganska så vanligt problem när det gäller elementen (byggarna sa det).
 
ostni skrev:
Jag har samma problem med brus från elementen. Jag påpekade det för Älvsbyhus och dom ska jusera det på garantibesiktningen. Det vekar vara ett ganska så vanligt problem när det gäller elementen (byggarna sa det).
Prova och sätt ner cirkulationspumpen på ettan det gjorde jag och det blev betydligt bättre med bruset i elementen. Min panna lät också för jäkligt, det var några koppar rör bakom filtret som låg emot varandra och vibrerade, tog försiktigt och särade lite på dem så försvann ljudet. ::)
Mvh Lars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.