Någon som vet vad detta är för anläggning? Då jag inte hittar någon skyllt eller märkning. Den sitter i kattvinden i en villa från 1981 och jag misstänker att den är original.
 
  • Dammat ventilationssystem i kattvind med okänd anläggning, synliga ledningar och en övergiven fågelholk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Se ut som en FTX-anläggning med korsvärmeväxlare.
 
E etompau skrev:
Se ut som en FTX-anläggning med korsvärmeväxlare.
Tack!
Jag skulle vilja veta tillverkaren på aggregatet.
 
J Jonsvensson91 skrev:
Tack!
Jag skulle vilja veta tillverkaren på aggregatet.
Står det inget på schemat som skymtar på bilden?

Annars var Bahco och Sv. fläktfabriken två tillverkare av dessa grejor.
Är det något fel som ska åtgärdas?
 
Nä tyvärr hittar jag inget där iheller.

Tusen hjälpen det kanske hjälper mig vidare med mitt problem!
 
  • Nedfläckat elschema monterat i genomskinlig plastförpackning på ett dammigt underlag med lösa plastdelar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Husqvarna reginair vxv misstänker jag.
Något speciellt du undrar över?
 
T thellberg skrev:
Husqvarna reginair vxv misstänker jag.
Något speciellt du undrar över?
Hej
Jag undrar om den är kompatibelt med Franke Alliance köksfläkt. Då säljaren sa detta. Men får tyvärr inte det att fungera.
 
E etompau skrev:
Står det inget på schemat som skymtar på bilden?

Annars var Bahco och Sv. fläktfabriken två tillverkare av dessa grejor.
Är det något fel som ska åtgärdas?

Jag undrar om den är kompatibelt med Franke Alliance köksfläkt. Då säljaren sa detta. Men får tyvärr inte det funkar.
 
Ser ut som att plint 3 i spiskåpan ska ha fast fas, plint 2 den transformerade fasen från alliancefläkten.
Men svårt att säga säkert utan kopplingsschema på befintlig köksfläkt.

ps, med alliancefläkt kan det bli problem med matos bakvägen ut i övriga frånluftssystemet.
Beror på hur tryckuppsättningen ser ut på aggregatfläkten resp. Köksfläkten och hur det är ihopkopplat
 
Tack för alla svar!

Det verkat som du har bra koll på läget så då kanske du vet vad för aggregat jag kan ersätta det gamla med till ett nytt som är effektivare. Jag vill använda mig av styrningen på köksfläkten.
Jag är medveten om att matos kan sprida sig i resten av huset med har ej upplevt något problem tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.