Hej!

Jag har ett mindre trähus från 69 med krypgrund. Nu har vi tätat alla fönster och dörrar samt byggt ett helt nytt tak med sprutisolering. Behöver jag tänka något på ventilation?
 
F Fäladen skrev:
Hej!

Jag har ett mindre trähus från 69 med krypgrund. Nu har vi tätat alla fönster och dörrar samt byggt ett helt nytt tak med sprutisolering. Behöver jag tänka något på ventilation?
Hej. Japp, tilluftsventiler i samtliga sovrum och vardagsrum. Fläkt i kök och badrum/tvättstuga. Vad finns idag?
 
  • Gilla
Odi et Amo och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hej. Japp, tilluftsventiler i samtliga sovrum och vardagsrum. Fläkt i kök och badrum/tvättstuga. Vad finns idag?
Det finns ingen ventilation alls idag. Ångbroms i taket som är gjort fackmannamässigt av engagerade byggare. Väggar inte nyisolerade dock så där rör sig väl luften en del. Problemet är att jag har litat på min farsa men taket blev tre gånger så dyrt som vi sagt och han menade att ventilation var för dyrt och inte behövdes. Jag känner att jag måste gå all-in nu och fixa till huset så att det går att bo bra där. Har kopplat ur pappa ur alla beslut när taket väl är klart så ska gå på expertkunskap framöver.
 
Redigerat:
F Fäladen skrev:
Det finns inget idag.
Fram med hålborren!
 
  • Gilla
Odi et Amo
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fram med hålborren!
Kan man sätta in dom själv som en händig tjänsteman? Jag gillar att bygga men googlar liksom allt.
 
F Fäladen skrev:
Kan man sätta in dom själv som en händig tjänsteman? Jag gillar att bygga men googlar liksom allt.
Jodå, inte så svårt med rätt verktyg.
 
  • Gilla
Fäladen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.