Jag har ingen ventilation över huvudtaget i stugan och tog bort kaminen för ett år sen och där det förmodligen kom självluftsventilation så nu är luften jätte dålig . Så jag har köpt genomföringskit för yttervägg med kallras skydd och en frånluftdon och en tillluftsdon, räcker det med att bara sätta in dom eller måste man ha nått mer som en fläkt eller nått och vad är billigaste alternativet isåfall? Och kan jag sätta i ventilerna nu och det andra senare?
 
Fläkt i badrum med konstant flöde. Ventil i sovrum ev v-rum
 
Jonatan79 skrev:
Fläkt i badrum med konstant flöde. Ventil i sovrum ev v-rum
Det finns inget badrum bara två rum ett sovrum och ett tv rum med kokplatta. .men vad menas med fläkt är det dom man köpte med som ska sitta på ventilen eller är det nån fläkt man måste köpa extra? Och ska tilluften sitta långt upp eller en bit ner? Antar att frånluften ska sitta högt
 
Jaha, köpte du med en fläkt ? Kan den gå konstant på lågt varv så kör på det, tänk på väderstrecken när ni placerar ventilerna i väggen.
 
Verkar vara utan fläkt. Ni får ingen bra ventilation med dessa men de kanske räcker om ni vädrar mycket. Sätt en ventil i varje sovrum och testa till att börja med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.