Hej,

Är det någon som kan tipsa om en bra, pålitlig ventilationsfirma för att installera ett FTX-system i en villa i Göteborgsregionen? Har kontaktat en hel del företag, men nästan ingen vill jobba med villor. Och de två som har varit och tittat har antingen verkat oseriösa (i ett fall) och magkänslan är lite osäker vad gäller den andra, även om jag inte helt kan sätta fingret på vad det är...

Tacksam för tips!
 
Och så här ett år efter min fråga kan jag ju säga hur det gick för oss. Efter att jag frågat här så hittade jag ProVent (http://www.pro-vent.se/). De kom och tittade på jobbet, och la ambitionsnivån mycket högre än de andra företagen jag pratat med. De hittade vägar så att det faktiskt gick att göra den helt dold, även om det ledde till lite mer borrande i vårt betongbjälklag (för håltagaren) och lite mer krypande på de trånga kattvindarna (för installatörerna).

Det tog ett tag innan de kunde sätta igång med vårt jobb, men efter det rullade det på fint (även om deras ursprungliga kalendertidsestimat var optimistiskt, men det är de inte ensamma om i branchen...). De som jobbade hos oss var väldigt kunniga och trevliga, och gjorde bra och noggrant jobb. (Och då är jag ändå rätt petig.)

De jobbar med FläktWoods. Systemet ventilerar fint, och jag tycker att det är tillräckligt tyst efter några justeringar vi/de gjorde efter installationen.

Så sammantaget så kan jag rekommendera dem till andra som går i FTX-tankar.
 
L lassolasso skrev:
Och så här ett år efter min fråga kan jag ju säga hur det gick för oss. Efter att jag frågat här så hittade jag ProVent ([länk]). De kom och tittade på jobbet, och la ambitionsnivån mycket högre än de andra företagen jag pratat med. De hittade vägar så att det faktiskt gick att göra den helt dold, även om det ledde till lite mer borrande i vårt betongbjälklag (för håltagaren) och lite mer krypande på de trånga kattvindarna (för installatörerna).

Det tog ett tag innan de kunde sätta igång med vårt jobb, men efter det rullade det på fint (även om deras ursprungliga kalendertidsestimat var optimistiskt, men det är de inte ensamma om i branchen...). De som jobbade hos oss var väldigt kunniga och trevliga, och gjorde bra och noggrant jobb. (Och då är jag ändå rätt petig.)

De jobbar med FläktWoods. Systemet ventilerar fint, och jag tycker att det är tillräckligt tyst efter några justeringar vi/de gjorde efter installationen.

Så sammantaget så kan jag rekommendera dem till andra som går i FTX-tankar.
Hej, är du fortfarande nöjd med ventilationen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.