A
Garaget är snart klart, golvvärme, 300 i sulan 170 i vägg och 500 i tak. Inget annat än bilar (Som körs in ut) och lite verktyg kommer att vistas där inne.

De är plast i väggar och tak. Vad är smartast och bäst för garaget och min plånbok?

De jag funderar på är en fuktstyrd paxfläkt eller en vanlig luftavfuktare inställd på ca. 50 rf.

Mvh /kl8
 
A
Någon som kan berätta hur dom löst ventilationen i erat garage på vintern med snöiga bilar? :)

mvh!
 
Avfuktare som håller RF på 60-65%. Väldigt effektivt. Att ventilera ut all fukt från en blöt eller snöig bil tror jag är nästan omöjligt.
 
A
Jo lutar åt en avfuktare men hur har ni andra löst garaget?
 
Självdrag mellan en låg ventil på garageporten till en blockventil upptill på bakre väggen i andra änden av garaget. Sedan en avfuktare Woods ED50 uppe på en kraftig hylla som även klarar torka när man tvättat bilen i garaget.
 
A
J Josth skrev:
Självdrag mellan en låg ventil på garageporten till en blockventil upptill på bakre väggen i andra änden av garaget. Sedan en avfuktare Woods ED50 uppe på en kraftig hylla som även klarar torka när man tvättat bilen i garaget.
tack! Har nu köpt en stor avfuktare, tänkte prova utan ventilation först, synpunkter på de?
 
Blir mycket som luktar ganska starkt i ett garage så att vara utan ventilation kan jag inte rekommendera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.