Har ett garage på ca 40m2 som är isolerat men just nu helt utan värme, via en dörr (som står öppen) från garaget så kommer man in i ett litet utrymme på kanske 10m2 som används som förråd som också är isolerat men ej uppvärmt. I detta utrymme finns det en ventil som just nu är fullt öppen för att försöka bli av med unken lukt som jag tror kommer från en gammal plastmatta på golvet.

Har köpt en "byggfläkt" som jag hade tänkt köra i garaget för att slippa han en isbit till bil under vintermånaderna och kanske kunna förvara lite saker i förrådet. När jag drog igång fläkten i garaget blev det genast en sjö på golvet och jag insåg att detta inte kan vara nyttigt, fukten har inte någonstans att ta vägen förutom genom ventilen i förrådet som säkert inte transporterar ut mycket alls.

Hur löser man detta på bästa sätt? Har funderat på att ta upp ett hål i garaget uppe vid taket och montera någon form av fläkt som kan transportera ut fukten, förhoppningsvis får man då lite ventilation genom förrådets ventil också.

Kan denna fläkt vara ett bra val eller finns det bättre lösningar i samma prisklass?

http://www.lfs-web.se/intellivent-badrumsflakt.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.