Hej,

Nu har jag haft en firma som har nästan renoverat klart badrummet. I samband med detta så har det blivit något konstigt med ventilationen. Jag har två utrymmen kan man säga. Ett utrymme som är nästan 3 meter i tak, där de sänkte taket lite för att sätta in spottar. Vid sidan om denna (på väggen), dvs. nära duschen, finns ett ventilationsdon. Placeringen på denna har inte ändrats som jag förstår det men är inte någon expert. Nu finns det inget grundsug där alls. Vår ventilation är kopplat till fläkten (en sån där kryddhyllefläkt) och sätter man på den så hördes det förut endast om denna. Det blev ett större sug när fläkten sätts på.

Vid tvättstället finns utrymme nr 2 som är ca 2,5 m i takhöjd om inte lägre. Anledningen är att det finns en ventilationstrumma på taket. Precis ovan tvättstället på taket fanns förut ett hål som var täckt med ett lock. När de renoverade så satte de av misstag in en don här. När fläkten var i gång så lät det som en storm om detta don. Då satte de ett lock men nu låter det innanför locket när fläkten är igång. Min fastighetsskötare ska komma förbi och titta på det här i eftermiddag. Någon som har en aning om vad som har skett?

Tacksam för all hjälp!

Mvh/Madeleine
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.