Är du nöjd med utformningen av pop-up annonserna?

  • Antal röster
    129
  • Omröstningen stängd .
Davidbagare
Pop-up annonserna är här. Vad tycker vi användare av forumet?
 
Du borde kanske lägga till ett alternativ för alla oss som använder adblock som inte ser dem vilket jag skulle tro är många.
 
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Davidbagare
L Linus Eriksson skrev:
Du borde kanske lägga till ett alternativ för alla oss som använder adblock som inte ser dem vilket jag skulle tro är många.
Fixat👍🏻
 
Jag kan meddela att när en popup dyker upp måste jag gå ur tråden jag tittade i. Helt oanvändbar app för mig tyvärr.
 
  • Gilla
  • Arg
Anonymiserad 168520 och 8 till
  • Laddar…
Reklammängden på byggahus.se har gjort att min besöksfrekvens här har minskat markant. Det är helt enkelt för mycket reklam, och jag förstår inte varför reklamen måste vara så störande. Jag har inget emot reklam på sådana här siter, jag förstår ju (samt vet av egen erfarenhet av att driva forum) att pengarna måste in, men reklamen p åbyggahus stör forumupplevelsen mycket mer än på något annat av alla de forum som jag besöker. Många av dessa forum är för övrigt klart större än byggahus, ändå lyckas de inkludera reklamen på ett sätt som inte stör forumupplevelsen.

Visst, nu kommer jag drabbas liiiite mindre det kommande dygnet iom att jag skriver det här inlägget, men jag ser ingen anledning att skriva meningslösa inlägg bara för att minska annonsmängden. Det är inte värt det. Betala? Nej det är det inte heller värt för mig, då lägger jag hellre min slösurftid någon annanstans - värdet är inte så stort för mig, men jag förstår absolut att det kan vara det för andra.
 
  • Gilla
jonaskop och 1 till
  • Laddar…
Täcker hela skärmen och går inte att stänga 😡🤬😡🤬 Mobilsida för LEGO, julspecial, tecknad jultomte med gåva, reklamkampanj, menyknappar, snöflingor, startknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
granis70 och 2 till
  • Laddar…
Man borde banna alla med adblocker. Det är så de tjänar pengarna.

Edit: har förövrigt inte märkt några sådana popuper.
Edit: finns ju inga banners öht på sidan?
 
Man borde banna alla pop-up annonser, de är bara irriterande på ett DIYforum.
Jag vet vad jag behöver och om jag inte gör sakerna själv så köper jag iaf inte det skräp som annonseras.
För övrigt har jag ett oerhört smart upplägg för annonser som till och med jag skulle gå på ;-)

/W
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man borde banna alla med adblocker. Det är så de tjänar pengarna.

Edit: har förövrigt inte märkt några sådana popuper.
Edit: finns ju inga banners öht på sidan?
Det är väl de som postar mindre frekvent som drabbas, inte du och inte jag. 😇
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Det är väl de som postar mindre frekvent som drabbas, inte du och inte jag. 😇
Jaha de har någon sådan logik. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Davidbagare
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jaha de har någon sådan logik.
Det är ju lite skumt att mina pop-up reklamer som frös hela skärmen har slutat sedan jag startade två trådar igår. Har då inte varit så aktiv på forumet innan dess sedan en liten tid tillbaka..
 
Totte_S
Suger hårt. Jag har ju hängt här sen starten men den här skiten orkar jag inte med. Håller mig borta tills det är löst.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Har ni alla som drabbats appen? Jag har den inte och vet inte vad ni menar.
 
Jag har i alla fall. Tog mig 2 försök att komma fram till kommentarsfältet i den här tråden pg a reklam, som tvingar en att gå ur tråden
 
E
Är det den som gör att appen (iPhone) ibland ”hänger” med en grå, suddig sida?
Det är lite tröttsamt faktiskt även om det inte händer mig superofta och man ganska lätt kommer förbi den, men oavsett torde reklamvärdet vara rätt lågt när den inte syns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.