Hej,

Vi ska göra. Om våra badrum. Och hade snickare/kaklare här idag samt rörmokare. Väntar nu på offert. Men jag är aningen nojjig över att jag missförstår nåt så att jag missar når jag ska fixa och nån oväntad utgift.

Vad bör jag tänka på?
Fixar de öven mattläggare och elektriker? Ska jag fixa kakel fog osv eller ska jag bara bestämma och de beställa ?

Bör jag tänka på något i offerten?
Behöver nämligen veta så. Nära summa. Som möjligt då vi bara fått x antal. Pengar i lån och behöver veta så det räcker.
Han skulle skicka en offert på arbete och. Material bortsett från själva kakel osv som vi inte bestämt.
Men är då rörmokare mm I där med
 
T
Tja, man brukar ju diskutera vad som ska ingå när man träffas, gjorde ni inte detta?

Nåja, du kommer ju att se vad som ingår när du får offerten......
 
T tank77 skrev:
Tja, man brukar ju diskutera vad som ska ingå när man träffas, gjorde ni inte detta?

Nåja, du kommer ju att se vad som ingår när du får offerten......
Jo men det blev en rörjakt med rörmokaren så en dle frågor glömdes bort i allt Samt sen eftermiddag.. De jobbade nog redan Över.
 
kulle
Vänta in offerten, skriv upp allt du funderar över och gå sedan igenom alla punkter med hantverkarn. skriv upp svaren du får för det är lätt att glömma o blanda ihop saker.
 
Enklast är att ta en helhetsentreprenör. Då får man ett totalpris och även totalgaranti för varje moment.
 
BirgitS
Använd gärna Hantverkarformuläret från Konsumentverket vid beställningen sen för att få ytterligare klarhet i vad som gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.