Någon som vet vem man kan kontakta om man vill ha en platsbyggd/skräddarsydd spaljé på fasaden? En smed?

Jag har ett blåregn som växer på fasaden på provisoriska och dåliga träspaljéer. Jag såg i Botaniska trädgården i Göteborg att man på sina ställen har rejäla järnkonstruktioner som det växer just blåregn och vildvin på.
 
En smed bör du kontakta ja.
 
Jo, jag tror också du kan kontakta en lokal smed. Sök på smed, smidesverkstad, svetsfirma så kommer du nog att hitta någon som kan göra jobbet.
 
Varför inte sätta upp armeringsnät om du bara vill ha rejälare spaljéer? Det blir nog billigare än att leja nån att bygga.
 
Jumos skrev:
Varför inte sätta upp armeringsnät om du bara vill ha rejälare spaljéer? Det blir nog billigare än att leja nån att bygga.
Eftersom blåregn lätt blir mycket gamla och mycket tunga är TS's tankar på rejäl järnkonstruktion vettigare. 15-20 år gammalt armeringsnät ser nog inte så kul ut mot fasaden, framför allt inte under vinterperioden.
 
Tack för svar och tips. Jag funderade på armeringsnät ett tag, men jag ser vad blåregnet har gjort med mina träspaljéer efter bara några år, så jag tar och försöker få tag på en smed/svetsare ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.