Hej!
Vi ska bygga ett fritidshus i Vaxholm. Vi har fått bygglov och har färdiga ritningar från en arkitekt.
Finns det någon här som har ett bra tips på totalentreprenörer?

Jag har även hittat en del entreprenörer och byggare, men har ingen koll på hur man kan undersöka firmans trovärdighet och referenser. Förutom vad som står på deras egna hemsidor.
Någon som har något tips?

Tacksam för svar...
Mvh Pär.
 
Redigerat:
Hej!
Vi letar också hantverkare, så jag har ingen jag kan rekommendera ännu.
Det vi kollar på är i alla fall "allabolag.se", där man kan se ungefär hur den ekonomiska situationen ser ut.
Jag har också fått tipset att när man ber hantverkaren om referenser ska man be om de tre senaste jobben de har utfört. Dvs inte tre vilka som helst, för då kan de ju välja tre som har blivit nöjda (kanske någon kompis...?). Man får ju också en uppfattning om hur mycket jobb de har.
Och så förstås att vara så påläst du själv kan och diskutera med dem om hur de tänker göra jobbet, för att få en uppfattning om hur seriösa de verkar. Man kan också fundera på hur väl specificerade offerterna är, om det finns ev kryphål osv...

Sen tänker vi själva ta hjälp från KA eller en jurist för att kolla kontrakten innan vi skriver på.

Lycka till!
TeWa
 
Tack för ditt svar! Vi har ännu inte hittat någon, men dina tips var bra att ha!
Mvh Pär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.