Min har packat ihop och jordfelsbrytaren löser ut hela tiden.Vem kontaktar man? VVS eller El?
 
Elektriker brukar byta patronerna. Rörmokarn lär väl inte koppla in och ur det elektriska, om han inte fuskar.
 
apersson850 skrev:
Elektriker brukar byta patronerna. Rörmokarn lär väl inte koppla in och ur det elektriska, om han inte fuskar.
Hur bra är då elektikern på att få det tätt efter bytet??

Känns ju som om det vore bättre med en fuskande rörmokare än en "fuskande" elektriker.......

Låter ju hellre rörmokaren dra loss tre trådar och återmontera dessa på elpatronen än att låta elektrikern täta elpatronens gänga mot vattenläckage.
 
Ring till en röris och kolla vad han säger....
 
Väl risk att rörisen lägger lin och tätningskitt i kopplingsklämman....
 
hempularen skrev:
Väl risk att rörisen lägger lin och tätningskitt i kopplingsklämman....
Då skall han inte jobba som rörkrökare.........
 
Svaret är väl att rörkrökarn å elektrikern sammarbetar.

Jag jobbar som elektriker, och det händer rätt ofta att jag får rycka ut och koppla i/ur elpatroner som rörmokare byter.
 
jag som är elektriker har då lyckats få elpatroner täta, lin och pasta ;)
 
Funkar inte gängtape på sånna saker som en elpatron?
 
mina erfarenheter av gängtape är att det INTE funkar på någonting i stort sätt. lin och pasta/linolja eller eventuellt på nya rena rörgrejor VVS loctite, obs! om det är rostfritt så måste aktivator användas i kombination med loctiten eftersom rostfritt inte har några kopparjoner.

roli's rörmokkare ansluter tydligen inte jorden utan bara dom 3 faserna ;)
 
pellefant skrev:
roli's rörmokkare ansluter tydligen inte jorden utan bara dom 3 faserna ;)
Han skulle ju "bara" byta elpatron och inte termostathuset där jorden sitter ::) ::)

Finns säker ett antal olika lösningar på hur det ser ut i verkligheten.

Det riktiga svaret på ursprungsfrågan måste ju bli det svar som någon gav tidigare. Man behöver både en rörkrökare och en elektriker om det skall ske enligt konstens alla regler...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.