Hej,

Vi funderar på att sätta in ett Velux takfönster i badrum på övre plan - snedtak.

Någon som vet vad ett Velux går på ca?

Är de bra? Lätta att installera?

Har surfat på deras hemsida, men hittar inte priser. Någon som har lite erfarenhet kring Velux?

/Åsa
 
väldigt generell fråga ang. priset. dom finns ju i en mängd storlekar och utföranden, men jag har fått pris på ett som är ca 70x90cm och det skulle landa på ca. 4300 plus moms.

Vad gäller monteringen så finns monteringsanvisningarna på deras hemsida.

Velux är ju nästan den enda aktören på marknaden, så det finns ju tyvärr inte så mycket att välja på.
tyvärr tycker jag deras takfönster är lite plottriga med massa plastdetaljer och så, känns inte så högkvalitativt, jag hade hellre sett att man hade haft rejäla plåtar som man sedan i sin tur fått göra en riktig plåtintäckning inunder.
 
Har monterat ca 20 takfönster...Velux e bra grejer...riktigt bra...fattar inte vad pappskallen menar med plastdetaljer ? Kan inte komma på en enda plastdetalt som man skall montera ? Jo diffspärren...:)
 
Vi var och täckte in två veluxfönster för en tid sedan (några månader sedan) och dom hade plasdetaljer vill jag bestämt minnas, vi har haft en hel del jobb med veluxfönstren då konstruktionen är krånglig speciellt på flacka tak.

Hur sedan glidanordningar, kvalitet på glas, vred mm är kan jag inte yttra mig om, men den yttr konstruktionen känns inte gedigen enligt mig (plåtslagarna vi jobbar mycket tillsammans med är av samma åsikt för övrigt.)
 
Man kan handla veluxfönster på sigro.se, det var prisvärt tyckte vi.
Våra snickare sa att de tyckte fönstret var lätt att montera. och att det är plastkarmar känns bra eftersom vi har det i badrummet.
 
tillägger oxå att velux är ett bra alternativ.
Monterade ett 90x140 i höstas, och det var inte allt för komplicerat.
 
Någon som vet vad en firma tar för att sätta upp ett Velux, cva?

Inga bärande takstolar måste flyttas eller så....vad kan det ta 1-3 dagar? 10.000? Arbetet alltså....
 
Du kan nog räkna med ca
en dags arbete, altså 16 tim med 2 man x ca 400 kr summa 6400 kr plus resor
offerter får du säkert på ca 10.000 kr som du trodde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.