Ska bygga till och i sovrummet på ovanvåningen ska jag sätta 4 st takfönster.

Om jag skulle beställa velux isolerande dubbelplisse, kommer de även hjälpa mot värmen från solen på somrarna?
 
Det står för övrigt att velux vanliga rullgardiner har reflekterande material på baksidan för att stöta bort värmen.

Vilket är bäst av dessa alternativ?
 
Skall det fungera riktigt bra måste du stoppa solstrålarna innan dom fönstret, så egentligen skall skyddet sitta utanpå.
 
D danielte skrev:
Ska bygga till och i sovrummet på ovanvåningen ska jag sätta 4 st takfönster.
En off topic-fråga, men...
Varför fyra takfönster i ett sovrum?
Där vistas man ju ändå mest nattetid för att sova, och vill inte ha in onödigt mycket ljus under sena kvällar och tidiga morgnar under sommarhalvåret.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
En off topic-fråga, men...
Varför fyra takfönster i ett sovrum?
Där vistas man ju ändå mest nattetid för att sova, och vill inte ha in onödigt mycket ljus under sena kvällar och tidiga morgnar under sommarhalvåret.
MAN vistas inte där mest nattetid. DU kanske vistas där mest nattetid men ett sovrum kan ha väldigt många användningsområden.
 
panodil panodil skrev:
MAN vistas inte där mest nattetid. DU kanske vistas där mest nattetid men ett sovrum kan ha väldigt många användningsområden.
Förvisso sant, men jag skulle tro att det gäller ganska generellt att ett sovrum används allra mest nattetid.
Snittet ligger nog ganska klart på den sidan dygnet.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Förvisso sant, men jag skulle tro att det gäller ganska generellt att ett sovrum används allra mest nattetid.
Och är det så att man, pga att man mest jobbar nattskift och sover på dagarna, är det nog ännu värdefullare att kunna hålla det mörkt i sovrummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.