Hej!
jag är på väg att beställa ett Vedumkök.
Någon som har erfarenhet av Vedum som köksleverantör/kvalitet.
 
Tyvärr inte mer än att vi precis har beställt ett! :) Det verkar bra, de är i alla fall mycket trevliga och serviceinriktade så här långt.

Vi har beställt Annika vit med stenskiva Assoluto Nero samt rostfri diskbänk.

Vi hade inte så mycket val av köksleverantör, eftersom vi bygger med Götenehus. På köksinredningen får man ju endast tillbaka 50 % ( :surprised:) av deras rabatterade pris om man väljer en annan leverantör... Lönar sig inte ens att köpa IKEA, tror jag.

:)
 
Hej,
Ska också ha vedum kök(annika) till mitt hus. Är nyfiken på hur mycket du gav för stenskivan.
 
tosso skrev:
Hej,
Ska också ha vedum kök(annika) till mitt hus. Är nyfiken på hur mycket du gav för stenskivan.
Det vet jag inte, då vi inte fått ett slutpris ännu. Det blir en glad överraskning... Jag tror säljaren sade att den kostade 3500 kr per löpmeter eller per kvadrat. Sedan tillkommer ju hål för hällen samt behandling av framkanten.

Vi väntar just nu med spänning på köksritningen!
 
Hej!

Vi har precis fått vårat kök från vedum (på ritning). Vi bygger också med götenehus.
Vår stenn skiva nero svart som vi köpte kostade 9 080 exklusive moms (25%).

Alla våra kökstillägg kostade totalt 36 000 kr.

Om ni vill kan jag lägga ut färbilder på köket.

Om ni inte är bundna till götenehus så ska ni gå med i hsb som har 25% rabatt!
Vi ska eventuellt köpa några av skäpen via denna rabatt.

/Peter
 
glömde skriva att stenskivan är 1,90x0,6 & 0,9X0,6, detta med ett hål för spishäll
 
JA, vi vill ha bilder på köket! :) Jag lovar lägga ut min ritning också sedan.

Var och vad bygger ni någonstans? Om det är i Stockholm, vilken säljare? Och har ni då haft kontakt med Linda på Vedum? Hon är väldigt trevlig tycker vi!

 
Vi hade kontakt med Linda i somras när vi - per telefon - planerade vårt Vedumkök. Vi har också Annika vit med en specialbeställd vinkeldiskbänk, 60 mm och i köksön en massiv valnötsbänkskiva 60 mm. I går kom köksleveransen till huset, det ska monteras ngngång nästa vecka, då ska jag fota till min blogg.
Jag vill absolut se era bilder!!! :)
 
tosso skrev:
Hej,
Ska också ha vedum kök(annika) till mitt hus. Är nyfiken på hur mycket du gav för stenskivan.
Nu har jag fått köksritningen! Det är några småsaker jag fortfarande vill ändra, men här kommer i alla fall priset på stenskivan som är 40 mm hög:
2.30x0.60 + 0.60x0.60 + 1.30x0.70 = 23 400 kr. Då inkluderar det ett hål för hällen och två rundade kanter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.