Hejsan!
Någon som vet vad som ingår i standardpaketen från Eksjöhus. Jag har ingen sådan broschyr där det står exakt vad som ingår.
Jag har bara fått höra om paketen:
-Standard 120
-Standard 100A

Jag tror att Standard 120 skall bestå av serien Morning 120cm, men ingår det sedan fler saker i paketet, såsom spegel eller spegelskåp ?
Är det samma pris på alla luckor och färger man väljer i serien ?

Tacksam för all hjälp jag kan få för att reda ut dessa standardpaket hos Vedum...
Har inte hittat något på deras hemsida, men jag antar att dessa standard paket är något som är överenskommet med Eksjöhus.... och att eksjöhus har egna broschyrer.

/Valle

 
Är det inte någon som har en broschyr för badrum från eksjöhus ??
Någon som lite snabbt kan titta på broschyren å se vad dessa 2 paket innebär ?

PLEASE! :-[

MVH
/V
 
Då tycker jag du ska hälsa på hos en Eksjöhusförsäljare och hämta broschyrerna. För du sitter väl inte och väljer hustillverkare baserat på vad någon på det här forumet skriver att badrumspaketen innehåller... ;)

Hur som helst, i mina broschyrer ser det ut som att både paket 100A och 120A innehåller:

- Tvättställ Morning 940mm med kommod (4 luckor)
- Spegelöverdel 900mm med belysning och hylla

100A är björk och 120A är ek. Finns även 110A som är vitmålad. Om jag inte minns fel är priset samma oavsett träslag, runt 8 - 9 papp.
Sen finns även "B"-modeller som har ett spegelskåp istället för bara spegelhylla. Vet inte hur mycket dyrare detta är.

Vi tyckte priset var högt för vad man får och dessutom ser iallafall Vedums björkvarianter rätt "artificiella" ut, så valde bort paketet och skaffar andra prylar själva istället.

 
Vi har också valt bort Vedum från vårt Eksjöhus. Det var så tråkiga standardmöbler. Men det är inte lätt att hitta badrumsmöbler för bra pris. Det är ju svindyrt!!!

mvh Stella
 
Vi har redan gjort avropet på vårat eksjöhus... men när huvudkontoret nu kollar igenom vårat avrop har det visst blivit ett litet missförstånd. Därav undrade jag om någon kunde ge mig lite input från broschyren vad standardpaketen innehåller....
Tackar förresten för informationen kring vad som ingick.. :p

Men nu när vi gått igenom allt ytterliggare en gångs efter missförståndet med EH funderar vi på att göra avdrag på vedums standardpaket samt tvättställsblandaren och köpa egna grejer istället.... precis som ni...

Hade ni också Standard 100A / 120A som ni drog bort ?
Hur mycket fick ni i avdrag ?
Är det något problem som uppstår om man väljer bort vedums grejer från badrummet ?
Vi tänkte som sagt behålla grejerna till lilla WC, endast köpa eget till stora badrummet.

Tips å råd mottages gärna! :)
/V
 
Ok, då förstår jag varför du akut behövde informationen. Jo, vi hade också paketen 100A för badrum och WC1 (tror jag den hette) för toa som standard, men valde bort båda. Totalt avdrag ca 12'.

Det ni får tänka på om ni väljer annan inredning är att anslutningar för vatten, avlopp och ev belysningsel hamnar på rätt ställen. Detta fixas lätt genom att snacka med era rörmokare och elektriker.

Håller med Stella om att det är svårt hitta bra alternativ till vettiga priser. För oss lutar det åt att vi kör med IKEA. Ser kanske inte så elegant ut vid första anblicken, men vi tror det är helheten som avgör intrycket, och med tanke på alla sköna tusenlappar man sparar, så... ;D Dessutom har IKEAs handfat Höllviken riktigt läcker design tycker vi.

Lycka till med avropet!
 
Jo, just nu lutar det åt avdraget av vedums 100A paket....
Vi fastnade för den ovala varianten av höllviken när vi såg den på nätet faktiskt.
Tänkte vi skulle besöka ikea för att titta lite närmare på den och andra alternativ.
Vet du om den ovala höllviken är väggfast monterad ? Toppen isåntfall...

Tack för tipsen!
/V
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.