Sugande fläkt och laddning av 1000lit på ett inlägg lät lockande för det smått otroliga priset av 22 000:-

Fanns även större varianter och med lambdastyrning m.m. men jag fastnade lite för DPX 25kW, skulle passa perfekt till mina 2st 500lit tankar.

Någon som har erfarenhet av Attack DPX 25kW vedpannan?

Vad tror ni, är det för bra för att vara sant? Finns det bättre panna för dom pengarna?
 
vart hitta du denna?
 
obba skrev:
vart hitta du denna?
Annons på blocket för några veckor sedan, jag har en svensk pdf broschyr och prislista som dom mailade till mig på datorn.

Annars så står det lite mer på: http://www.attack.sk/?run=produkt&id=143&lang=en
 
låter ju intressant. man skulle vilja veta lite mer om den..
 
Ingen som har erfarenhet av denna?

Hittade en gammal tråd om DP modellen och där problem med övertändning vid första inlägget fanns, men detta borde ju vara fixat nu tack vare helt annan konstruktion av primärluftsintaget på DPX modellen om man kollar på bilderna på deras hemsida?
 
Jag har eldat i min DPX 25 Lambda i några veckor nu och än så länge är jag kanon nöjd!

Gillar verkligen hur den stänger av sig och stänger luftspjällen när lambdavärdet sjunkit efter avslutad eldning.
Det blir kol kvar som fortfarande glöder dagen efter när man startar fläkten igen, bara in med lite papper och på med ny ved, det behövs då ingen automattändning här inte (y)

Jag kollade på både CTC v40 och fröling s4 innan valet föll på denna, fämst så var det nog priset som avgjorde om jag ska vara ärlig. 37 700:- fick jag ge inkl.moms och frakt.

Nu har jag ju bara erfarenhet från den gammla ctc vedkombin utan tank sedan tidigare men jag är helnöjd iaf.
 
Har efter att klämt lite på pannorna i verkligheten beställt en DPX 25 lambda jag med nu:)

Förutom mindre vedvolym och inga invändiga plåtar i vedutrymmet så känns det som att styrningen och pannan i övrigt kan mäta sig mot den betydligt mycket dyrare CTC V40

Ska bli så jäkla skönt att slänga ut den värdelösa inrykande vedex 1000 jag har i pannrummet nu.
Återkommer förhoppningsvis med lite installationsbilder senare i vår.
 
analog skrev:
Har efter att klämt lite på pannorna i verkligheten beställt en DPX 25 lambda jag med nu:)
Återkommer förhoppningsvis med lite installationsbilder senare i vår.
Jag är på jakt efter en ny panna och hoppas att du kanske har några installations bilder och kanske lite feedback på dina intryck av denna panna!

Hugger åvan verkar ju vara nöjd, är detta fortfarande fallet, eller finns det någon mer feedback?

Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.