Någon som har tips på billig ved i Stockholm? Med tanke på att det börjar närma sig vinter blir man tvungen att köpa färdigtorkad ved, men priserna verkar ju vara riktigt höga. http://www.stockholmsvedlager.se/ tar 1660 för en staplad kubik...
 
1660Kr för 2m3 staplat stod det. Men det låter svindyrt ändå.
 
inte riktigt, "Pallen är på 1,2m³ travat mått motsvarar 2m³löst mått. "
 
830 kr/m3 löst mått ÄR svindyrt. Så långt till skogsproduktion är det inte i Stockholm. Iofs gäller det björkved men varför elda bara med björk om man eldar i panna?

Mitt i Sörmland där jag bor är det också relativt dyrt att köpa kapad, kluven och torr (bland)ved men då pratar vi ändå ett pris runt 300 eller drygt det per m3 löst/stjälpt mått, alltså nära tre ggr så billigt. Borde vara värt att betala transport. Men det måste finnas billigare vedleverantörer i Sthlms-området, någon?

Själv betalar jag 160-175 kr/m3 men då ingår en hel del arbete med 3-metersstockarna...
 
mattias_75 skrev:
inte riktigt, "Pallen är på 1,2m³ travat mått motsvarar 2m³löst mått. "
Du har rätt, jag läste för dåligt. det är riktigt svin dyrt.
Jag bor i skåne, här är det inte svårt att få tag på björkved för ca 280Kr/m3 stjälptmått och fritt hemkört.
 
Det skulle då kosta att värma ett hus som kräver 30000 kWh 41500:-/år vilket blir 10000:- dyrare/år än olja.. :surprised: ;D
 
Oj, jag sitter på en förmögenhet! Jag har ved för 60 tusen liggande ute! Varför låsa bilen? Det är tydligen vedbacken som ska bommas igen!
 
Perjons skrev:
Oj, jag sitter på en förmögenhet! Jag har ved för 60 tusen liggande ute! Varför låsa bilen? Det är tydligen vedbacken som ska bommas igen!
;D ;D ;D
gaia
 
Ho ho! :D Dags att flytta grejerna till Stockholm!

 
  • vedliten_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir till att kapa/klyva sin egen ved till nästa säsong, men nu måste jag tyvärr köpa dyr torkad/kluven ved...suck!
 
Jag vet en bonde som levererar till Stockholm. 430 + frakt/kubik
(storsäck)........
 
Skicka gärna kontaktuppgifter i ett PM
 
Tillgång och efterfrågan styr priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.