Hej,hoppas verkligen på hjälp här.

Vi bor i hus,en våning med källare med nytt kök så avloppsrören som går från köket ner i källaren är nytt,och det är påbyggt på gamla galvade rör.
Helt plötsligt en dag förra veckan började vattnet inte rinna undan i diskhon i köket,inte som ett stop börja uppkomma utan verkligen bara på en gång.

Men iallafall så började jag riva vattenlåset men inget stop där,fortsätter riva ner till källaren där det är påbyggt och körde med rensslang och absolut inget stop.

De är precis som om det blir en luftficka hela tiden,för när jag lyfter på slangen som går från vattenlåset ner i golvet så slukar den luft och vattnet försvinner med en gång utan problem.
Det är inga problem på toan eller duschen.
Vi har kommunalt avlopp och vatten.

Så,har någon något förslag ?
 
R
Avluftningsproblem möjligt stopp i det , du får kolla upp hur rören går och kopplat
 
R rävlyan skrev:
Avluftningsproblem möjligt stopp i det , du får kolla upp hur rören går och kopplat
Hur får jag reda på om det är avluftningsproblem ?
Stop är det inte påväg ner i källaren iallafall,sånt fall måste det sitta längre bort.
När jag tog bort röret som är påbyggt på det gamla så spolade jag massa vatten däri utan att det höjdes.
 
R
Eftersom det rinner dåligt , har du kollat hela avloppsdelen under bänken , förutsätter det , men då det sörplar luft och rinner undan bra så är det ett stopp/förträngning någonstans , det kan vara så att vid arbete med gamla rör så kan det ha lossnat någon kaka som sitter , var kan man fråga sig , mera rensning ge dig inte
Du tar bort rör och spolar ? vad tror du tar vägen då , det är väl inte absolut tätt mellan slang och rör så luften går ut och vattnet går ner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.