Hejsan

Vattnet rinner ner väldigt dåligt i diskhon, tagit isär vattenlås och allt är rent och fint. Har kört med en fjäder 5m och det går hur fint som helst. Verkar inte vara stopp i röret.

Från övriga vatten avlopp rinner det på bra, vad kan då felet vara?

// Cinema101
 
Antagligen ligger stoppet längre bort än de fem meterna. Vet du hur rören är dragna?
 
Immobil skrev:
Antagligen ligger stoppet längre bort än de fem meterna. Vet du hur rören är dragna?
Nej det vet jag väl inte på rak arm. Kanske prova att låna en högtryckstvätt med rörrengöringsats? Om det rinner ner i övriga avlopp fungerar väl avloppsventilationen eller har jag fel?

// Cinema101
 
Har du inte problem med övriga avlopp borde avluftningen fungera. En högtryckare borrare sig framåt genom att spruta vattnet bakåt. Frågan är om det är så lyckat att använda den från köket. Eller har du en renslucka i källaren?
 
JanneL skrev:
Har du inte problem med övriga avlopp borde avluftningen fungera. En högtryckare borrare sig framåt genom att spruta vattnet bakåt. Frågan är om det är så lyckat att använda den från köket. Eller har du en renslucka i källaren?
Har en renslucka från källaren, så om jag har tur kommer jag åt från bägge hållen.

Blir till att prova imorrn.
 
Fungerade bra med högtryckstvätt med tillhörande spolslang.
Efter någon minut släppte "proppen"

// Cinema101
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.