hejsan!

på mitt radhus så har jag en vattenledning i vardagsrumsväggen som går ut till altanen och vår trädgårdsslang , jag testade slangen när solen tittade fram och upptäckte att det forsade vatten under ytterfasaden på altanen. jag slet upp en lucka bakom soffan i vardagsrummet o kollade ledningen , och såg att det var en stor spricka i kopparledningen? inne i väggen.
Rädd för kommande fuktskador är jag, nåt förlag på vad jag ska göra:(
 
W
Ring ditt försäkringsbolag direkt, dom hjälper dig!
 
Redigerat av moderator:
var det en spricka i kopparledningen borde det ju rinna en massa vatten hela tiden ? det ebara att ringa en rörläggare så dom kan byta det röret i sådana fall
 
På en vattenutksare sitter kranen på insidan, om sedan röret ut inte har en aning fall eller om slangen sitter kvar när vintern kommer så stannar vatten kvar i den och den fryser. Byt vattenutkastare.
images
Om sedan vattenskvätten som rann ut när du provade kranen har ställt till med något är lite svårt att veta, jag skulle lätta på nån fasadbräda och se efter.
 
ser precis ut som på bilden , jag kikade in i väggen från vardagsrummet och det var en spricka på ledningens ovansida .

kände runt med handen inne bland isoleringen och det kändes torrt men man vet aldrig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.